Les investigacions han demostrat la falta de mesures de seguretat en la costa atlàntica. El Govern va ordenar al petrolier allunyar-se de la costa, amb la intenció que s'enfonsés en alta mar.
El 13 de novembre de 2002, un dels tancs del vaixell va explotar durant una tempesta a Galícia. Es van vessar 63.000 tones de fuel-oil en l'incident. El capità grec del Prestige, Apostolos Mangouras, va ser detingut i acusat de no cooperar amb els equips de salvament durant el naufragi i de danyar el medi ambient. L'accident va posar al descobert les deficiències dels sistemes de prevenció, i va generar un allau de crítiques contra els governs espanyol i gallec (ambdós en mans del PP en aquell moment) i va donar lloc al naixement d'un ampli moviment de protesta ciutadana liderat per la plataforma Nunca Máis; i va fer que milers de voluntaris d'arreu de l'estat espanyol es desplacessin fins a les costes afectades per tal col·laborar solidàriament en les tasques de neteja, en un moviment que es va conèixer popularment com marea blanca (pel color dels "monos" que utilitzaven els voluntaris, i en oposició a la marea negra provocada per l'accident).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada