Si en saps el pler no estalviïs el bes
Viquipèdia: Joan Salvat-Papasseit
Joan Salvat-Papasseit: Fill de Joan Salvat Solanas, nascut al Pla de Santa Maria, i Elvira Papasseit Orovitx, de Miravet.
Si en saps el pler no estalviïs el bes
Viquipèdia: Joan Salvat-Papasseit
Joan Salvat-Papasseit: Fill de Joan Salvat Solanas, nascut al Pla de Santa Maria, i Elvira Papasseit Orovitx, de Miravet.
El conseller de Governació i Administracions Públiques, Joan Puigcercós, ha assegurat que les vegueries entraran en vigor després de les pròximes eleccions municipals per garantir la migració amb les Diputacions. Així, segons el conseller 'el país no aguantaria suportar més administracions', i el traspàs de Diputacions a vegueries només es pot fer en el moment de la reelecció dels membres que composaran els consells de vegueria. Puigcercós ha detallat que, mentrestant, el Govern està preparant la Llei de governs locals on s'ha de definir què és una vegueria, una composició de les vegueries i el seu finançament; i ha insistit que si alguna vegueria 'és inqüestionable' és la de les Terres de l'Ebre.
El conseller ha deixat clar la importància de fer una llei que defineixi què és una vegueria i com es finança, ja que si es fa per criteris de població les Terres de l'Ebre sortirien perjudicades de la divisió de la Diputació de Tarragona en dues vegueries. Segons Puigcercós, s'han d'introduir nous criteris com la dispersió de la població, els nuclis, l'extensió territorial, etc.
Segons el titular de Governació, la llei es podrà enllestir dins d'aquest 2008, per iniciar la transició entre les Diputacions i les vegueries.
La Federació de Caça de les Terres de l'Ebre, l'entitat Prodelta (que agrupa les cooperatives arrosseres, les comunitats de regants i les agrupacions de defensa vegetal del Baix Ebre i Montsià), l'Associació de Defensa dels Bous, Asaja i la Federació Provincial de Confraries de Pescadors de Tarragona han convocat una manifestació conjunta pel mes de febrer en què expressaran el seu rebuig a les polítiques mediambientals del governs català i estatal. Rebutgen la «imposició» de la Xarxa Natura 2000, la manca d'inversions al delta de l'Ebre i la prohibició d'activitats tradicionals, com la caça en barraca.
Per la dignitat de les Terres de l'Ebre, sota aquest lema es manifestaran a final de febrer caçadors, pagesos, pescadors i aficionats als bous a final de febrer (la data exacta encara està per concretar). «El món rural està discriminat i hem decidit sortir al carrer per expressar les nostres inquietuds», va assenyalar el president de la Federació de Caça de les Terres de l'Ebre, Manel Royo. En aquest sentit, els diferents col·lectius van exposar que el detonant ha estat l'aprovació de la Xarxa Natura 2000, ja que entenen que limita la seua activitat a canvi de res. «Estem cansats de tantes zones protegides i de tanta falta d'inversió, no només s'han de tapar forats del TAV a Barcelona», va afegir Royo.
«El català emprenyat fa riure al costat de l'ebrenc socarrat», va manifestar el vicepresident de la Comunitat de Regants de l'Esquerra de l'Ebre, Manel Ferré, que lamenta els entrebancs amb què topen els regants per entubar la xarxa de regadiu terciària del delta de l'Ebre.
El rei, emocionat, va assegurar que "el compromís de la Corona amb Espanya té la millor garantia de continuïtat en el príncep d'Astúries". En el seu discurs, Joan Carles va referir-se a les víctimes de la "barbàrie terrorista", a les quals va dedicar un "emocionat record" i afecte per a les seves famílies.
Prèviament havia intervingut el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, que va felicitar el rei en nom dels presents i va mostrar-li "reconeixement" i "gratitud" per haver consolidat la monarquia parlamentaria. També va prendre la paraula, de forma improvisada, el príncep Felip, que, "trencant el protocol", va elogiar, com a "fill" i com a "hereu de la corona", la figura del rei i va subratllar que el monarca segueix "ple de vitalitat" per continuar la seva tasca.
Després d'un any en què la figura del rei ha estat qüestionada per sectors de la dreta dura, unes 450 persones van homenatjar ahir el monarca. A l'acte hi van assistir la família reial al complet, Zapatero i els ministres del seu gabinet, els expresidents del govern central -excepte Aldolfo Suárez, malalt d'Alzheimer- i exministres de tots els governs d'aquests 32 anys. També hi havia presidents autonòmics, com el lehendakari Juan José Ibarretxe i el president de la Generalitat, José Montilla. A més, hi van participar els redactors de la Constitució, líders sindicals i de les patronals, entre altres personalitats. En canvi, van declinar assistir-hi Josep-Lluís Carod-Rovira, president d'ERC, i Gaspar Llamazares, líder d'IU. Per motius d'agenda, també van excusar l'assistència Jordi Pujol i José Antonio Ardanza.
La Plataforma en Defensa de les Terres del Sénia ha emès un comunicat per anunciar que intensificaran les mobilitzacions i les accions de protesta per rebutjar el projecte Castor d'emmagatzematge de gas. El moviment ciutadà s'ha mostrat molest per les declaracions del secretari general d'Energia del Ministeri, Ignasi Nieto, en què assegurava que el canvi d'ubicació de la planta s'havia fet des del consens.
La Plataforma considera que 'fer córrer' el problema uns quilòmetres més amunt, i situar el projecte al costat de l'autopista al seu pas pel terme de Vinaròs (Baix Maestrat), 'no deixa satisfet a tothom'.
Ara toca Catalunya i Euskadi, però de ben segur que el sentiment independentista, que ja creix a les Canàries, s'apoderarà de la majoria de nacions històriques que hi ha a la península Ibèrica. Només caldrà que vegin els beneficis que, en qüestió d'un parell d'anys, ja el 2016, gaudirà Catalunya després d'aconseguir la independència. Som molts els independentistes que creiem que l'Estat de les autonomies és una farsa i el futur dels Estats passa per la fragmentació en territoris cohesionats i governats des de la proximitat. El geògraf Marc Belzunces n'és un d'ells, i ha fet una sèrie de post al seu bloc on especula sobre l'evolució independentista de les nacions que formen l'Estat espanyol. Segons el seu mapa, que podeu veure a continuació, la primera en independitzar-se seria Euskadi, la seguiria Catalunya, Navarra, les Illes Balears, les Canàries, Galícia i finalment el País Valencià. L'Estat espanyol deixaria de ser "Espanya", aquest concepte inventat per justificar l'opressió, i tornaria a esdevenir la Castella originària.
Segons l'especulació de Belzunces, al final, d'aquí un període històricament curt -30 anys?- els Països Catalans aconseguirien esdevenir, a la fi, una República independent i unificada.
A continuació, fent click, podeu veure aquesta cronologia d'història ficció:
El conseller de Governació i Administracions Públiques, Joan Puigcercós, va plantejar ahir en el marc d'una conferència a la Cambra de Comerç de Tortosa la necessitat que té Catalunya d'aconseguir un nou acord de finançament. En la conferència de Tortosa, el conseller va assegurar que amb només un 3,5% del dèficit fiscal català del 2005, les Terres de l'Ebre tindrien una inversió afegida de 671 MEUR.
Amb aquests diners, es podrien encarrilar obres com l'autovia de l'interior (435 MEUR), la variant de la N-340 a l'Aldea, o la descontaminació de l'embassament de Flix, així com els condicionaments entre Aragó i l'Eix de l'Ebre, tant per Horta de Sant Joan com per la variant de Batea, la renovació de la línia ferroviària entre Reus i Móra, o els apartadors ferroviaris a l'Aldea.
Bloc de Pere Muñoz: "PUIGCERCÓS: PER UN TRACTE FISCAL JUST" (Conferència de Joan Puigcercós a la Cambra de Comerç de Tortosa).
Text de la conferència del conseller Joan Puigcercós a Tortosa (.doc)
La Comissió Bilateral Estat-Generalitat s'ha tancat amb un balanç agredolç, ja que la trobada, celebrada a Madrid, no ha servit per desencallar el traspàs del servei de Rodalies Renfe al Govern català. Amb tot, la reunió entre la ministra Elena Salgado i cinc consellers catalans (Joan Saura, Antoni Castells, Joaquim Nadal, Joan Puigcercós i Mar Serna) ha permès tancar acords parcials en Inspecció de Treball i Immigració i compromisos totals en d'altres matèries.
La transferència del servei de Rodalies era el punt central de la Bilateral, però no s'ha arribat a cap acord, tot i les moltes hores de negociacions. De fet, l'Executiu català va fer arribar al Govern espanyol fins a set propostes de traspàs, que no han estat acceptades per Salgado. La darrera proposta apostava per una transferència gradual del servei fins l'any 2010, de manera que inicialment hi hagués una cogestió de Rodalies entre les dues administracions per posteriorment convertir-lo en un servei exclusiu de la Generalitat. La delegació espanyola ha presentat una contraposta a darrera hora que, directament, ha estat qualificada "d'innaceptable" pel conseller Puigcercós.
Mentre l'Executiu català no té una pressa excessiva per formalitzar el traspàs del servei, el Govern Zapatero pretén tancar-lo abans de les eleccions generals del 9 de març i, de fet, confiava en enllestir-lo aquest mes. En tot cas, Elena Salgado, titular d'Administracions Públiques, ha comentat que el tema quedava posposat fins la subcomissió d'inversions, que es reunirà el 4 de febrer. El Govern Montilla no vol assumir la transferència si no va acompanyada d'una assignació econòmica que permeti posar al dia una infraestructura oblidada durant la darrera dècada.
divendres, 27 de maig de 2011, de les 20:30 a les 23:30, a la Plaça de l'Arenal.
Volem compartir amb valtros l'alegria pels resultats del passat diumenge. Volem compartir amb valtros la il·lusió per fer-nos confiança. Veniu, farem una mica de festa. I veniu sense sopar!
No juguem amb les coses de menjar !!!
Té la mà Maria - Reus: QUE GOVERNIN LES PUTES QUE ELLS NO EN SABEN
Veient els resultats electorals, no t'extranye. FIXA-T´HI BÉ!!!
L'ONU dóna la raó a Kosovo
Vídeos de la xerrada informativa
Entrevista a Xavi (Avui)
Vull votar: Alfons López Tena
Vull votar: Josep Manuel Ximenis
Vull Votar: Francesc Homs
Vull Votar: Javed Ilyas Qureshi
Vull Votar: Jordi Fàbrega
Vull Votar: Uriel Bertran
Vull Votar: Pep Riera
Vull Votar: Miquel Calçada
Vull Votar: Joan Laporta
Vull Votar: Albert Sánchez Piñol
Vull Votar: Josep-Maria Terricabras
Vull Votar: Sergi López
Vull Votar: Àngel Colom
Vull Votar: Joel Joan i Anna Sahun
Vull Votar: Elisenda Paluzie
Vull Votar: Montserrat Carulla
Vull Votar : Lloll Bertran
Vull votar: Lluís Llach
Ajuntaments que se sumen a la consulta independentista:
80 raons per a la independència
Ja són 130 els municipis que preguntaran per l'autodeterminació
180 ajuntaments han aprovat mocions a favor de les consultes sobre la independència
Posa't lo pin:
Manolo Tomàs 060608 CATr
Manolo Tomàs 160408 CATr
Pedro Arrojo 160408 La Nit al Dia
Pedro Arrojo 150408 COMr
Ravi Shankar-Svara Mantra
Les fotos de la Marisa al Flickr de la Pepa. Un bon treball en equip!!*!!
Muixeranga d'Algemesí
Algemesí aixeca la Muixeranga, tossudament alçats !!*!!
Ramon Miravitllas 231007 COMr
Carles Bosch 220908 CATr
PMaragall: Passar-s'ho bé és la millor medicina.
Jesús Sorribes: les Terres de l'Ebre no poden estar al servei de l'àrea metropolitana
Els polítics de l'Ebre, sols davant el territori
Artur Gaya (Quico el Célio): 'Des de l'Ebre, tinc la sensació de mentida molt grossa'
Plataforma en Defensa de l'Ebre: 'No ens sentim representats per cap partit'
Resum de la manifestació contra el transvasament a Amposta
Opinions dels manifestants contra el transvasament
Lectura del manifest contra el transvasament de l'Ebre
'De sequera ara està clar que no n'hi ha'
Manolo Tomàs: "Si no es garanteix el cabal mediambiental de l'Ebre, la mort del Delta estarà programada" (elTriangle)
Manolo Tomàs: 'La Caixa és qui controla les infrastructures a Catalunya'
Entrevista amb Manolo Tomàs, de la plataforma en Defensa de l'Ebre, que creu que el transvasament de l'Ebre obeeix a interessos particulars. Tomàs, que accepta que hi pot haver sequera, creu que la solució es troba a Barcelona mateix.
Manolo Tomàs 300408
Manolo Tomàs 190408 CATinfo
Joan A. Panisello 190408 CATinfo
Més d’un centenar de blocs contra el transvasament
l'enemic a casa !!!
LA TRAMA “TRASVASE DEL EBRO” v.1.31