
Els sindicats consideren que la 'cultura de l'esforç' que pretén fomentar Educació no s'estimula amb el retorn de les notes numèriques i qualitatives a primària i a secundària. En declaracions a l'ACN, USTEC-STEs i CCOO consideren que, en tot cas, s'han de buscar mesures alternatives per motivar als alumnes. Així mateix, FETE-UGT és l'únic que ha valorat 'positivament' aquest nou sistema d'avaluació per ser més 'afinat i descriptiu', malgrat que critica la 'immediatesa' de la seva aplicació en el curs 2007-2008.
La Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes d'Ensenyament de Secundària de Catalunya (Fapaes) considera que basar la cultura de l'esforç en una nota quantitativa provocarà que l'alumne 'aprengui a aprovar i no a aprendre'. El president de la Fapaes, Pere Farriol, ha explicat a l'ACN, que llavors l'esforç de l'alumnat no estarà destinat a entendre que ha de tenir una trajectòria acadèmica a llarg termini. I ha afegit que amb aquest nou sistema d'avaluació es 'torna a competir'. Així mateix, Farriol considera que abans de que avanci aquesta nova ordre s'ha d'escoltar a les Associacions de Pares i Mares (AMPAs), els sindicats i els professors i mestres, perquè 'necessitem temps' per tornar entendre la 'cultura de posar notes'.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada