lo carrer del riu

lo carrer del riu

25 de febrer, 2008

Comiat a Palau i Fabre

Unes 250 persones han assistit al funeral per Josep Palau i Fabre, celebrat al Palau de la Generalitat i a qui el president català, José Montilla, ha definit com un "príncep de les nostres lletres, encara que alguns l'hagin volgut presentar com un príncep maleït".

Envoltat per diverses corones de flors, el fèretre amb les restes de l'escriptor ha estat el centre d'una cerimònia laica celebrada al saló Sant Jordi del Palau, en la qual la veu del mateix mort ha acomiadat la seva família, els seus amics i les personalitats de la vida cultural i política catalana que han assistit a aquest homenatge.

Amb la seva veu dient: "No crec en tu Senyor, però si hi ets, treu-me d'aquest engany d'una vegada i fes-me veure la teva cara", ha acabat una cerimònia en la qual la cantant Maria del Mar Bonet ha cantat a cappella Jo em donaria a qui em volgués.

Jo em donaria a qui em volgués,
com si ni jo me n'adonés,
d'aquest donar-me: com si ho fes
un jo de mi que m'ignorés.

Jo em donaria a qui es donés
a canvi meu per sempre més:
que res de mi no me'n quedés
en el no-meu que jo en rebés.

Jo em donaria per un bes,
per un de sol, però que besés
i del besat em desbesés.

Jo em donaria a qui em volgués,
com si ni jo me n'adonés:
com una almoina que se'm fes. (J.Palau i Fabre)

Viquipèdia: Josep Palau i Fabre