lo carrer del riu

lo carrer del riu

15 de juny, 2008

Una festa per a cloure la història sinistra del castell de Montjuïc

Història del Castell - CATinfo El castell de Montjuïc, indret barceloní de trista i infame memòria, vol donar-se, simbòlicament, a la ciutat, i esborrar els records que n'han embrutat el nom i les parets. L'Ajuntament de Barcelona ha organitzat una jornada de portes obertes i una festa perquè els ciutadans en 'prenguin possessió', ara que el govern espanyol n'ha oficialitzat la devolució, demanada des de fa anys. El plat fort de la festa ha estat l'actuació de Raimon, a les sis de la tarda, que ha cantat a pocs metres d'on va ser afusellat el president de la Generalitat Lluís Companys el 1940, just l'any que va néixer el cantant. Raimon-Quan jo vaig naixer Raimon ha interpretat 'Quan jo vaig nàixer', una cançó composta el 1966 en què fa referència a l'any 40, quan Companys fou condemnat a mort després d'haver estat lliurat a Franco per la Gestapo. 'A l'any 40, quan jo vaig nàixer, encara no havien mort tots', canta l'artista. Al castell, a més de Companys, hi van morir afusellats molts altres lluitadors per la llibertat, com el pedagog llibertari Francesc Ferrer i Guàrdia, el 1909. Montjuïc 150608 CATinfo La jornada de portes obertes ha servit perquè el públic conegui espais del castell fins ara inaccessibles: la poterna per on suposadament va ser conduït Companys, unes escales de caragol inserides dins la muralla que condueixen al fossat de Santa Eulàlia i la cisterna d'aigües pluvials. Viquipèdia: Lluís Companys i Jover.