lo carrer del riu

lo carrer del riu

07 d’octubre, 2008

Joan Margarit, Premio Nacional de poesia

El poeta català Joan Margarit ha guanyat el Premio Nacional de poesia, atorgat pel ministeri de Cultura, pel seu poemari Casa de misericòrdia.

El premi, dotat amb 20.000 euros, es concedeix a la millor obra de poesia publicada durant el 2007 en castellà, gallec, euskera o català.

El jurat del premi està format per Luis García Montero, Clara Janés, Pere Gimferrer, Olvido García Valdés (guanyadora de l'edició passada) i el director general del llibre, Rogelio Blanco.

Cançó del llac

Llac solitari que dus
la fredor de la teva aigua
sense estimar-la:
el teu silenci et delata.

La teva fredor de llac
està gelant la meva aigua.
Sense estimar-la.
El meu silenci et delata.

Perquè també sóc immòbil,
la teva aigua és la meva aigua.
Sense estimar-la.
El meu silenci em delata.

Com tu, jo duc en els ulls
la fredor de la meva aigua.
Sense estimar-la.
El meu silenci em delata. (Joan Margarit)

Viquipèdia: Joan Margarit