lo carrer del riu

lo carrer del riu

08 de desembre, 2009

Joan Solà: "Catalunya viu humiliada des de fa segles"

El filòleg i Premi d'Honor de les Lletres Catalanes, Joan Solà, ha defensat en un article a l'Avui el sí en les consultes sobiranistes del proper cap de setmana, atès que "fa tres segles que el meu país està sotmès per l'Estat espanyol, en tots els sentits, econòmic, cultural, lingüístic, polític. En diuen democràcia, però és una dictadura dels que encara tenen -després de tants anys!!- el control de tot el país, imposant una cosa tan simple com les majories".

Solà explica que "jo en tinc una altra, de pàtria, que ells no m'han reconegut mai i que sempre han intentat destruir-me-la; jo tinc una altra llengua i una altra literatura, que ells han maldat per esborrar-les del mapa, generació rere generació, violència que manté encara avui mig país en la ignorància d'aquesta llengua i d'aquesta literatura; jo no puc fer pràcticament res amb la meva llengua, ni tan sols dins el meu país, i em sento empegueït, després de trenta anys de "democràcia", senyors!!, quan travesso l'Ebre".

Joan Solà: Llibertat, dignitat (Avui)