El conseller Nadal, el delegat del govern a les Terres de l'Ebre, Lluís Salvadó i el vicepresident de l'Idece, Pep Solé, van presentar ahir l'estudi sobre la navegació que durant els darrers vuit mesos han elaborat diferents departaments del govern, i que fa una diagnosi de les dificultats amb què topa el projecte, alhora que assenyala quines accions s'han d'emprendre per resoldre-ho. Nadal, que va presidir la reunió del consell rector de l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre, va explicar que l'informe fixa un total de 27 actuacions que es duran a terme els pròxims tres anys amb l'objectiu de millorar l'oferta turística de les Terres de l'Ebre a partir d'una millora de la navegació. «Es continuarà invertint en el projecte de navegació a l'Ebre i es mantindran les tasques de dragatge del canal navegable per aprofitar de manera realista aquest recurs turístic», va assenyalar el conseller de Política Territorial i Obres Públiques. En aquest sentit, el govern català defensa que s'ha d'adaptar el projecte a la realitat del riu i no el riu al projecte. «En el seu moment es va dibuixar una autopista per navegar sense serveis, sense normes i sense la implicació de l'administració local», va dir Salvadó.
VilaWeb-ElPunt: El govern fixa 27 actuacions per rellançar la navegació per l'Ebre a curt termini
-Potser, com deia aquell, "no llenceu més quartos al riu". Els dragatges només serveixen per remoure la llera i entorpeixen el desenvolupament de la Margaritífera Auriculària (per cert, és espècie protegida i, en tot el món, només es troba en aquest tram baix de l'Ebre). El que cal és que les barques tinguin el calatge apropiat al riu. De iots no en passarà mai cap. I els pantans, que soltin un cop o dos a l'any els sediments que estanquen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada