11 de novembre, 2008
El professorat manté la vaga dijous en oposició a la LEC
LEC 111108 RAC1
Mestres, professors i alumnes de l’escola pública van assegurar ahir que mantenen la convocatòria de vaga per dijous perquè el govern “fa cas omís de les reclamacions dels pedagogs de suspendre la futura llei d’educació de Catalunya, la LEC”. Pels contraris a la LEC, la llei que proposa el conseller Ernest Maragall “va en contra del model educatiu que s’havia construït a Catalunya” i alhora “afavoreix la mercantilització de l’educació, perquè duu a la privatització de les escoles i aposta pel model concertat i privat com a nucli fort de l’educació a Catalunya”.
Els sindicats del professorat USTEC-STEs, ASPEPC-SPS i CGT i els d’estudiants SE, SEPC, AEP i EA van aclarir ahir en roda de premsa que els motius d’aquesta nova vaga són “els mateixos que van portar els professors a manifestar-se el 14 de febrer”. La principal diferència serà que aquest cop dos sindicats, CCOO i UGT, no donen suport a la protesta, tot i estar en desacord amb el projecte de llei, que demà inicia el tràmit parlamentari.
Rosa Cañadell, secretària d’USTEC-STEs, sindicat majoritari i principal convocant de la mobilització, va admetre ahir que la falta d’unanimitat pot afectar el seguiment de la convocatòria, àmpliament seguida en la jornada anterior.
El departament d’Educació va publicar ahir el decret de serveis mínims. Seran els mateixos que els del 14 de febrer, és a dir, “igual d’estrictes i no hi estem d’acord”, segons Cañadell. Segons aquest decret, als instituts de secundària hi haurà d’haver de guàrdia o bé el director o bé un membre de l’equip directiu. Als centres de primària hi haurà d’haver o el director o un membre de l’equip directiu i un mestre per cada quatre classes. Finalment, a les llars d’infants haurà de treballar el 25% de la plantilla.
Bona part dels centres educatius que s’han adherit a la vaga ja havien avisat ahir els pares de la seva intenció. La majoria, en tot cas, no havien informat encara dels serveis mínims, dictats ahir.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada