Les famílies catalanes progressistes són les que més "dimiteixen" en la educació dels seus fills, ja que la deleguen en l'escola, les cangurs i altres familiars. Aquest és la conclusió de l'estudi Models educatius familiars a Catalunya que la Fundació Jaume Bofill ha presentat aquest divendres sobre les pràctiques educatives de les famílies catalanes.
L'estudi conclou que s'ha de reforçar el comportament correcte dels nens amb afecte però també exigint-los el compliment de normes. En el cas de les famílies progressistes, els pares prioritzen la seva promoció personal a l'educació dels fills i els donen poc afecte, fins i tot menys que el que reben els fills de les famílies considerades conflictives. La conducta social dels fills depèn sobretot del bon ambient a les llars més que no pas del model familiar –monoparental, mare treballadora...–, al qual és un "gravíssim error" culpar de les actituds antisocials.
Aquestes actituds antisocials, segons mostra la investigació, són resultat de la manca de supervisió dels pares als fills, de les discussions familiars i l'estil educatiu. Les actituds prosocials, en canvi, són fruit de la cohesió familiar, la possibilitat d'expressar sentiments i opinions, el reforç dels comportaments correctes i el compliment de les normes.
elPeriódico: Els nens més conflictius procedeixen de famílies d'alt nivell adquisitiu
elPeriódico: Els progressistes acomodats figuren entre els pitjors pares
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada