Aquest expert, de pares alemanys, nascut a Barcelona i educat a Alemanya i als Estats Units, parla una dotzena d’idiomes, i assegura que aprendre-les és només una qüestió de motivació. Defensa que els alumnes catalans “aprenguin el castellà a través del mètode EuroCom al mateix temps que aprenen la resta de llengües d’origen llatí”.
Stegmann rebutja que es doni un tracte privilegiat a l’espanyol: “l’espanyol no ha de ser prioritari, encara que la Constitució espanyola així ho digui”, ha declarat aquest acadèmic en unes jornades sobre multilingüisme a la Universitat Catalana d’Estiu. Stegmann defensa que la Constitució és “errònia” en el capítol dels idiomes, i “no respectuosa amb les altres llengües”, perquè les supedita a l’espanyol, quan “totes haurien de tenir el mateix dret”.
D’altra banda, Stegmann ha aprofitat per criticar el Manifiesto por la lengua común signat per diversos intel·lectuals en defensa de l’espanyol, i els ha recordat que “no hi ha ni un sol nen que no aprengui castellà a Catalunya”, perquè és una llengua que “és a tot arreu i s’aprèn al carrer”. De passada, Stegmann, Premi Internacional Ramon Llull 2006, ha criticat l’aposta de la Generalitat per una educació trilingüe –català, castellà i anglès-, perquè al seu parer, “representa tancar portes al coneixement d’altres llengües”.
Aquest catedràtic de la Universitat de Frankfurt, fundador de la Biblioteca Catalana de Frankfurt, ha contribuït a la difusió de la cultura catalana amb la traducció a l’alemany de nombroses obres d’autors catalans, i compta en el seu currículum amb més de 300 articles científics sobre llengües.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada