lo carrer del riu

lo carrer del riu

08 de maig, 2009

Raimon, de bell nou a València

Raimon 080509 CATr

Raimon torna a València, ciutat en què feia nou anys que no actuava. I hi torna gràcies a la Universitat Politècnica de València (UPV), que, arran del cinquantè aniversari de 'Al vent', li ha volgut retre un homenatge. El saló d'actes de l'edifici Nexus s'omplirà de gom a gom per escoltar i gaudir, de bell nou, les cançons de sempre i les noves, car el cantant de Xàtiva ha anunciat que n'estrenarà de noves. D'entrades, ja no n'hi ha.

L'última vegada que Raimon va actuar a València fou l'any 2000 al Teatre Principal (i, a Canal 9, l'any 1994). D'aquest silenci de què ha estat objecte, se'n lamenta profundament: 'Allò que més em dol és que m'han impedit de ser més conegut de la gent del meu país, i molts es deuen pensar que vaig fer 'Al vent' i vaig desaparèixer.' Sobre les raons de l'administració valenciana per a impedir-li que actuï tant a València com a la resta del País Valencià, diu: 'Mire de ser lliure, tenir criteri propi, i això m'ha portat molts malentesos amb alguna gent'. I afegeix: 'Em solen dir que no sóc en cap llista negra, simplement que això que faig no atrau la gent.'

Però ara torna a València, enmig d'una gran expectació. El públic valencià va afanyar-se a comprar l'entrada del concert, esperadíssim, que farà avui. Sobre què significava per a ell tornar a cantar a València després de tants anys, Raimon no va dubtar a expressar el 'goig' que sentia. I va fer una petita broma i tot: que estava ben content de poder cantar 'a prop de València' (el campus de la UPV és als afores de la ciutat, a l'horta de Vera). Viquipèdia: Raimon