En canvi, pel secretari general d'Energia la cimera de demà servirà per tancar els serrells de l'acord, és a dir, la manera com es finançarà el projecte i les dates d'execució.
El govern espanyol proposarà demà al govern francès que la MAT travessi el Pirineu per la Jonquera i el Pertús, arran de la línia del TGV. Aquesta línia solament se soterrarà en una part d'un tram de deu quilòmetres (de Perpinyà a Figueres n'hi ha cinquanta-cinc).
Per Llorente: 'La proposta anunciada per Nieto és una manipulació. El govern espanyol l'ha anunciada només per pressionar el govern francès i el mitjancer de la Unió Europea, Mario Monti, per fer créixer el desànim, per donar per fet que l'única opció vàlida és la seva i per forçar el desenllaç que els interessa. L'estat actua segons convé als interessos d'una empresa privada, que és Red Eléctrica.'
El mitjancer de la Unió Europea en aquesta qüestió, Mario Monti, va recomanar que una part de la línia se soterrés. Però el govern espanyol sempre ha recelat de l'opció del soterrament, perquè la troba cara. Segons els seus comptes, cada quilòmetre de línia no soterrada val mig milió d'euros i cada quilòmetre de línia colgada, entre sis milions i vuit. Tot amb tot, el ministre d'Indústria, Joan Clos, va dir que l'executiu espanyol estava disposat a assumir les recomanacions de la UE.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada