lo carrer del riu

lo carrer del riu

25 de setembre, 2007

El pressupost de la Casa Reial per al 2008 augmenta un 4,5%.

El pressupost assignat a la Casa Reial per a l'any que ve puja a 8,66 milions d'euros, fet que suposa un augment del 4,5% respecte a la despesa del 2007, segons consta en el projecte de pressupostos generals de l'Estat (PGE) per al 2008.

En els anteriors pressupostos, els del 2007, la despesa assignada a la Casa Reial es va situar en 8,29 milions d'euros, fet que va suposar un increment del 3% respecte a la partida de 8,05 milions de l'exercici passat.

Pel que fa a la resta d'altes institucions de l'Estat, en els pressupostos del 2008 es preveu un increment del 6,5% en la despesa corresponent a les Corts Generals, que se situa en 232,49 milions d'euros.

Uriel Bertran, Héctor López Bofill i Diego Arcos s'autoinculpen dels actes contra el Rei i es posen a disposició de Marlaska.

La monarquia és una institució "imposada pel franquisme". Graset 250907 CATr El Diputat d'ERC al Parlament Uriel Bertran, juntament amb l'escriptor i professor de Dret Constitucional Héctor López Bofill, i el dirigent associatiu del Casal Argentí de Barcelona Diego Arcos, ambdós col·laboradors de l'in.directe!cat, han presentat a un quart de dues d'aquest dimarts un escrit davant els Mossos d'Esquadra en què s'autoinculpen d'haver participat en actes de rebuig a la monarquia espanyola, fent referència als fets ocorreguts a Girona amb la crema de retrats dels Reis. Per tot, es posen a disposició de l'Audiència Nacional i del jutge Grande-Marlaska perquè se'ls imputi igual que al centenar de ciutadans que s'ha ordenat investigar per aquest fet per un delicte d'injúries a la Corona. Tots tres, que diuen actuar a títol personal, reclamen el dret a la llibertat d'expressió i titllen la monarquia d'institució 'imposada pel franquisme' que no té 'cap legitimitat democràtica'.

Els botiflers de 'La Vanguardia' censuren la "charlatanería" de Joel Joan i López Tena.

'La Vanguardia' ha condemnat l'actitud mantinguda per l'actor Joel Joan durant els actes de la Diada. El diari dirigit per José Antich ha publicat un editorial en la qual denuncia "algunos personajes pintorescos: aquel celebrado actor que no consigue diferenciar los ingeniosos balbuceos de su personaje televisivo de la lamentable charlatanería de sus mítines", en referència a Joel Joan; "o aquel destemplado jurista que ha conseguido notoriedad denunciando a un Estado de cuyo aparato participa", en referència a López Tena.

L'editorial de 'La Vanguardia' manifesta que "de un tiempo a esta parte, proliferan las manifestaciones de un soberanismo de corte maniqueo, con frecuencia maleducado e hiriente, que envenena las relaciones de Catalunya con el resto de España estableciendo una relación de vasos comunicantes con el españolismo catalanofóbico, su gran beneficiado. La comprensión o el silencio que han rodeado la quema de fotos del Rey en Girona y la conversión del engreído treintañero incendiario en mártir de una supuesta España represora son el último capítulo de un bochornoso serial ideológico. Protagonistas de tal serial son las plataformas independentistas - que obtienen un tratamiento periodístico muy por encima de su representatividad- y algunos personajes pintorescos: aquel celebrado actor que no consigue diferenciar los ingeniosos balbuceos de su personaje televisivo de la lamentable charlatanería de sus mítines; o aquel destemplado jurista que ha conseguido notoriedad denunciando a un Estado de cuyo aparato participa".

A criteri de la capçalera de Godó "se trata de un soberanismo de vuelo gallináceo, tan estridente como irreflexivo, fundado en los tópicos de la visión romántica de la historia. Su relato es sentimental y sus acusaciones no alcanzan sólo al Estado, a los políticos españoles o a España en general, sino también a políticos y miembros relevantes de la sociedad civil catalana, acusados de connivencia culpable y de cobardía, cuando no de traición. Esta visión de las cosas se divulga con sospechosa redundancia, a veces en tono sarcástico e insidioso, a través de unos medios públicos que deberían respetar escrupulosamente todas las sensibilidades ciudadanas".

"Este soberanismo visceral acostumbra a reclamar del Estado español, con grandes aspavientos, el pleno reconocimiento de la pluralidad interna, pero es incapaz de reconocer, siquiera de respetar, la enorme pluralidad que anida en la compleja y cambiante sociedad catalana. La desacomplejada parcialidad con que desde los medios públicos se comentan los acontecimientos deportivos es el ejemplo más popular de la falta de respeto a la pluralidad catalana. La visión despectiva de las selecciones españolas o el tradicional barcelonismo de estos medios, ya de entrada discutible (según las estadísticas, un 40% de los catalanes son forofos de otros equipos), ha derivado en los últimos años en inaceptables formas de antimadridismo. No vale la excusa de que en algunos medios públicos de Madrid se cometen los mismos errores. Los extremismos extremismos se necesitan y alimentan mutuamente, pero Catalunya –que ha salido muy fatigada del reciente cambio estatutario– necesita cordura, seriedad e inteligencia para poder plantear sus justas reivindicaciones y debe exponer sus necesidades armándose de razón, no de excesos. Nada puede perjudicarla más que aparecer identificada con posiciones infantiles, extremistas", afegeix 'La Vanguardia'.

Finalment, el diari barceloní conclou que"es evidente que este soberanismo ruidoso y ensimismado perjudica a la causa de Catalunya, pues provoca más recelo entre los propios catalanes que seducción. ¡Flaco favor se hace a la expansión de la lengua catalana si los medios que hacen bandera de ella desprecian a tantos catalanes que sienten o piensan de otro modo! Alegrarse de la derrota de la selección de Gasol, comprender o relativizar la quema de fotografías de los Reyes, insistir desde los medios públicos en el mapa pancatalanista olvidando el masivo sentir de los valencianos o aprovechar los graves problemas infraestructurales para promocionar la enésima plataforma soberanista no resuelve nada: complica más las cosas de lo que ya están. Si el independentismo en el Govern y el nacionalismo moderado en la oposición siguen manteniendo una relación ambigua, amable o acomplejada frente a estas minorías, lo pagarán caro. En este momento grave, la sociedad catalana exige seriedad, pragmatismo y moderación. También el socialismo que lidera las principales instituciones catalanas puede pagar caro su silencio concesivo y pragmático. A Catalunya le sobra hervor, pero le faltan palabras sensatas. Falta valentía para defender el principal legado del catalanismo: la defensa de los intereses materiales y culturales de Catalunya y la voluntad de hacerlos compatibles con el progreso de España".

-Amb amics com aquests (els de La Vanguàrdia, cal aclarir-ho, no fos cas que ho tornessin a malinterpretar) no ens calen enemics.

Mas: Jo no he sigut !!!

Mas nega que pactés la destitució de Maragall El president de CiU, Artur Mas, ha negat que exigís la renúncia de Maragall a canvi de pactar l’Estatut a La Moncloa. En relació a un article de l’expresident de la Generalitat, Pasqual Maragall, Mas ha reclamat, en aquest cas, que Zapatero, Montilla i Maragall “s’aclareixin entre ells” en una qüestió que fa mesos que es discuteix sense treure'n l'entrellat. En una entrevista a Els Matins de TV3, el líder de la federació nacionalista considera que el president del FC Barcelona, Joan Laporta, ha passat a ser “un decebut més amb el senyor Zapatero”. És més, el líder nacionalista s’ha sumat a aquest sentiment assegurant que “jo en tinc a cabassos de decepcions per part de Zapatero”.

Mas interpreta que Joan Laporta ha acabat tenint “la mateixa percepció que jo respecte del projecte polític de Zapatero” i ha acusat l’actual president del govern espanyol i líder del PSOE “de desnaturalitzar tot allò que toca”.

Vascos y catalanes

Felipe González, según nos recuerda Patxo Unzueta, dijo hace años que respetaría el Estatuto que los vascos hubiesen aprobado con la sola condición de respetar la Constitución. En nuestro caso no fue así: Zapatero, inquieto por la magnitud de la propuesta estatutaria catalana, pactó su recorte con los nacionalistas catalanes y con el presidente de la Generalitat. Pero añadió una condición: el presidente de la Generalitat, después de aprobado el Estatuto, tenía que dimitir. Esta condición no se la puso a Josu Jon Imaz en circunstancias parecidas. Pero Josu dimite. ¿Qué será que siempre se termina así?

Imaz había hecho una propuesta a la canadiense: Quebec sería independiente sólo si una mayoría clara lo reclamaba en referéndum. Allí se hizo y los independentistas perdieron. Asunto zanjado. En Flandes, igual. Imaz proponía, no exactamente lo mismo, pero sí algo parecido: no impedir, no imponer. Los nacionalistas vascos no imponen, sino que pactan en Euskadi un texto con las otras fuerzas, a condición de que esas fuerzas renuncien a hacer la puñeta luego en Madrid.

¿Qué ha pasado? Que el PNV ha tomado la propuesta Imaz por bandera, ha aceptado su dimisión, y se dispone a defenderla en Madrid.

Estamos expectantes. Si la tocan, ¿qué pasará? Aquí la tocaron en las Cortes, pactamos soluciones y se aprobó en referéndum. Veremos los vascos.

Pero ahora resulta que el TC puede impugnar artículos del Estatuto catalán, lo que nos pondría a los pies de los caballos frente al pueblo que refrendó lo que le propusimos que ratificara. Supongo que, por eso, los vascos se quieren asegurar de que no habrá retoques, creen que así no ha lugar a recurso. Pero ¿no puede, por ejemplo, recurrir el defensor del pueblo? ¿Cómo acabará todo esto?

Estamos expectantes.

ERC i PSOE augmenten el xec-nadó a 3.500 €

Aquest augment s'aplicarà en el cas de mares solteres, famílies nombroses o en cas de tenir fills amb problemes de discapacitat

El grup parlamentari d'ERC al Congrés ha anunciat que ha arribat a un acord amb el PSOE perquè l'ajuda de 2.500 € per nous naixements, l'anomenat xec-nadó pugi fins a 3.500 € en el cas de mares solteres, famílies nombroses o en cas de tenir fills amb alguna discapacitat.

La diputada d'ERC Georgina Oliva ha explicat que l'acord, que es concretarà aquesta tarda durant la votació d'una moció al Ple de la Cambra Baixa, preveu que totes les prestacions a les famílies, tant les estatals como les aplicades en l'àmbit autonòmic, quedin exemptes de l'impost sobre la renta, amb la finalitat de no rebaixar el poder adquisitiu de les famílies.

Si no ho dic, rabento !!!

Maragall diu que la seva dimissió va ser la "condició" de Zapatero a l'aprovació de l'Estatut. L'expresident de la Generalitat Pasqual Maragall ha assegurat que el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, "va afegir una condició" després d'acordar el nou Estatut en el Congrés: "el president de la Generalitat, una vegada aprovat l'Estatut, ha de dimitir".

"Aquesta condició no li va posar a Josu Jon Imaz en circumstàncies semblants, però Josu dimiteix. Perquè serà que sempre s'acaba així?", afegeix Maragall en un article d'opinió que publica avui en el diari gratuït ADN.

Maragall es manifesta "expectant" respecte el futur del País Basc, on considera que el PNB ha "pres la proposta d'Imaz" de "no imposar", ha "acceptat la seva dimissió, i es disposa a defensar-la a Madrid".

"Els nacionalistes bascos no imposen, sinó que pacten a Euskadi un text amb les altres forces, a condició que aquestes forces renunciïn a fer la punyeta després a Madrid", resumeix l'expresident, i assenyala que, amb aquesta estratègia, "els bascos es volen assegurar que no hi haurà retocs" perquè no hi hagi recurs davant el Tribunal Constitucional (TC).

Maragall assenyala el cas català remarcant que les Corts sí "van retocar" el text de l'Estatut, que finalment va ser "pactat i aprovat en referèndum".

"Però ara resulta que el TC pot impugnar articles de l'Estatut català, cosa que ens posaria als peus dels cavalls enfront del poble que va confirmar el que li vam proposar que ratifiqués", ha assenyalat referint-se a què la modificació de l'Estatut podria comportar que hagués de ser sotmès de nou a referèndum.