16 d’agost, 2008
Barça 2 - Boca Juniors 1
Correfoc de Garcia: el millor!!!
El PSOE adverteix que sense pressupostos no hi haurà tampoc finançament
L’atac directe de Blanco a la federació nacionalista just abans de reprendre el curs és simptomàtic, perquè CiU és l’única formació que ella sola garantiria l’estabilitat de Zapatero al Congrés, on el PSOE té 167 diputats i necessita 8 vots més per aprovar qualsevol llei durant els propers tres anys. El PNB, que amb el concert econòmic a la mà no s’hi juga res, seria l’aliat ideal, però amb només 6 escons no li dóna la majoria.
Huguet avisa que la societat catalana castigarà els partits que trenquin la unitat pel finançament
Per Huguet, que ha participat avui a l'obertura de la Universitat Catalana d'Estiu (UCE) a Prada de Conflent, la societat catalana no perdonaria que, per segona vegada, “a Catalunya es fes un front comú i després a Madrid cadascú anés a erosionar-lo pel seu compte”.
El conseller republicà ha especificat que la funció de l’executiu català en aquest cas no és donar instruccions als partits sobre com han d’actuar a Madrid, sinó arribar a un acord unitari, “si pot ser amb tots els partits de l’oposició inclòs el PP si és possible”, i a partir d’aquest document unitari, “negociar a Madrid sense aixecar-se mai de la taula, però sense signar qualsevol cosa”.
Huguet ha deixat clar que el govern català és qui ha de signar o no l’acord amb l’executiu de Zapatero, però que a Madrid cada partit decidirà què fa al Congrés espanyol: “allà ells el que facin a Madrid i la factura que els costi”, ha sentenciat el conseller. Tanmateix, no ha volgut respondre clarament a com reaccionaria ERC dins del govern si el PSC vota els pressupostos generals tot i que hi hagi un mal acord de finançament: “ Són dues coses diferents, el govern i els partits. Però per desgràcia, quan s’agafa un pont aeri la tradició és la del peix al cove”.
El conseller també ha carregat contra CiU, assegurant que durant els mandats de Pujol mai no hi va haver problemes amb el finançament perquè “el govern de dretes, com que no feia polítiques socials no demanava diners, no tenia problemes en aquest sentit, però ara l’executiu és d’esquerres i ha de respondre”.
Josep Huguet 160808 CATinfo
El conseller Huguet també fa un advertiment al govern espanyol: “aquests dinosaures polítics que són els Estats espanyol i francès estan destinats a desaparèixer. Si es queden només amb el control de la repartidora, i una part dels ciutadans senten que els treuen els diners i no retornen en forma de recursos, la indignació anirà creixent, i la història és plena de revoltes fiscals que han acabat amb l’aparició de nous Estats".
Llaneras, medalla d'or a Pequín
L'Estat s'oblida de Catalunya a l'hora de construir grans carreteres
Es tracta d’una xifra baixa, que només suposa un augment d’un 14% del quilometratge de grans carreteres de titularitat estatal al Principat. Pràcticament la totalitat d’aquests nous quilòmetres pertanyen a la conversió de la N-II en autovia entre Barcelona i Lleida, una obra que ja era reivindicada als anys 80. Mentre els diferents responsables del ministeri de Foment han anat posant pegues al desdoblament de la N-II a Girona i la N-340 a Tarragona, les inversions no s’han fet esperar en altres territoris. Castella i Lleó, per exemple, ha més que doblat el seu quilometratge de vies d’alta capacitat, gairebé tots d’autovies. Aquesta comunitat autònoma ha vist, per exemple, com en els deu últims anys Foment hi construïa l’autovia entre Àvila i Salamanca o l’autopista entre el límit provincial amb Madrid i Valladolid.
No ha sigut l’única comunitat beneficiada per les importants inversions del ministeri de Foment. La inversió en aquest tipus de via a Andalusia ha crescut igual amb independència del color polític del govern d’Espanya. Mentre aquí el govern català havia de construir l’Eix Transversal amb un sol carril per banda perquè no hi havia ni un ral a la caixa, l’Estat asfaltava 500 quilòmetres de vies ràpides al pati de Manuel Chaves. I d’aquests, només una quarta part corresponen a autopistes de peatge. Tal com es va fer amb el TGV, per exemple, la A-7, l’autovia que ha d’unir l’arc mediterrani amb la frontera francesa, s’ha començat pel sud. D’aquesta via al seu pas per Andalusia ja n’hi ha construïts 406 quilòmetres mentre que a Catalunya hi ha els tristos 16 quilòmetres de la circumval·lació de Tarragona i la variant de Vilaseca. Fins i tot Galícia pot presumir de tenir unides entre elles totes les seves principals ciutats –menys la connexió Lugo-Ourense– amb vies d’alta capacitat. No és el cas de Catalunya, amb molta més mobilitat, que segueix esperant que es resolguin les connexions Lleida-Tarragona, Lleida-Girona i Barcelona-Girona amb vies d’alta velocitat lliures de pagament. Tot plegat, però, queda lluny si fem cas dels plans de Foment per als pròxims anys.
La batalla de la supervivència
El Patronat del Poble Vell de Corbera d’Ebre ha volgut recuperar més de 70 objectes d’aquells temps i exposar-los fins el dia 18 d’agost aprofitant la celebració de la festa major del municipi terraltí. Les peces, explica el membre de l’entitat Joan Antonio, han estat cedides per veïns de Corbera d’Ebre, «la majoria estan guardades a les cases però altres encara es reutilitzen avui, per exemple caixes metàl·liques usades per a guardar al tractor la documentació».
Uns dels objectes més preuats, apunta Antonio, eren la roba militar o les mantes mentre que el plat del soldat fou un objecte reciclat per a molts usos. Completa la mostra un recull d’antigues fotografies cedides pels veïns.
Tot plegat es pot contemplar als baixos de la casa Abadia, al costat de l’església parroquial en horari de 12.00 a 14.00 hores i de 18.00 a 20.00 hores. Per al proper any, el patronat prepara una exposició dedicada als ‘metralleros’, les persones que durant molt anys van treballar recollint la metralla del front de guerra.
VilaWeb/ElPunt: Exposen material de guerra per a usos civils després de la batalla de l'Ebre
Eclipsi total de lluna
Segons que informa l'Agrupació Astronòmica de Sabadell, en aquell moment, serà quan l'ombra cobrirà el 81% del diàmetre de la lluna i, per tant, ja es podran apreciar les coloracions que adquireix la superfície lunar enfosquida. L'últim contacte amb la penombra serà uns minuts abans de les dues de la matinada. Viquipèdia: Eclipsi de Lluna