Diari de Tarragona: Un centenar de veïns tallen la C-12 en protesta contra l’MTC a Ascó
reusdigital.cat: Un centenar de manifestants tallen la C-12 a Ascó contra el cementiri nuclear CANC: Vídeos del tall de carretera a Ascó, el 23 de Maig
Diari de Tarragona: Un centenar de veïns tallen la C-12 en protesta contra l’MTC a Ascó
reusdigital.cat: Un centenar de manifestants tallen la C-12 a Ascó contra el cementiri nuclear CANC: Vídeos del tall de carretera a Ascó, el 23 de Maig
elPeriódico: ERC recolza la comissió d'investigació del ‘cas Millet’ i deixa la clau al PSC
Malgrat que l'IRS es declara formalment independentista, Sale ha matisat que l'objectiu de la consulta popular no seria sobre el concepte d'independència, perquè "no estem en aquest nivell de consciència nacional", però sí que ha destacat que molta gent "ha madurat i sedimentat el concepte de nació".
La despesa en línies d’alta velocitat que ha fet l’Estat ha estat estratosfèrica. Actualment Espanya té 1.800 quilòmetres d’aquestes línies en servei i 2.200 en construcció, molt per davant de la resta de països europeus. De fet, només la Xina, amb 10.000 quilòmetres en construcció, supera ara mateix la inversió espanyola. Tant França com Alemanya van descartar una inversió semblant a l’espanyola perquè la consideraven insostenible econòmicament. I això que Alemanya té un PIB de 3,2 bilions de dòlars i una població de 82 milions de persones i a França n’hi viuen 65 milions que sumen un PIB de 2,8 bilions.
Espanya, en canvi, amb 46 milions i la meitat de PIB que França, s’ha permès el luxe d’haver gastat ja més de 50.000 milions d’euros –la retallada pel dèficit és de 15.000 milions– en ferrocarril d’alta velocitat. I ho ha fet ajudat pels fons europeus de cohesió, la majoria dels quals provinents de França i Alemanya. No és estrany, doncs, que aquests països hagin reclamat a Zapatero que s’estrenyi el cinturó perquè ells ni tan sols s’han plantejat obres d’aquest calibre.
Els arqueòlegs van descobrir les seves restes fa cinc anys durant unes excavacions realitzades a la catedral i tests d'ADN van confirmar després que el crani i els ossos pertanyien realment al famós astrònom i matemàtic nascut el 1473 que, després d'estudiar a Cracòvia i Itàlia, va passar la major part de la seva vida a Frombork des 1503 fins a la seva mort fa 467 anys. En la seva obra més famosa, "De Revolutionibus Orbium Coelestium" (de les revolucions de les esferes celestials) defensava la teoria que el sol i no la Terra, era el centre de l'univers. La seva teoria heliocèntrica, publicada poc abans de morir i molt disputada llavors, va revolucionar la ciència i l'observació del món.
VilaWeb: Soterren Nicolau Copèrnic, mig mil·lenni després de la seva mort
Aquestes entitats, que representen més de mil científics, han fet públic un manifest coincidint avui amb el dia mundial de la Biodiversitat.
L'ecòleg Rafael Sardà, del CSIC, fa èmfasi en que la llei de Biodiversitat de Catalunya arribarà tard "ja que acaba d'entrar al Parlament i és impossible que s'aprovi abans de les properes eleccions".
Els signants del manifest insten a la Generalitat que emprengui una profunda reorganització administrativa que permeti una cooperació efectiva entre les diferents administracions per millorar la seva eficàcia i alhora reduir costos i burocràcia. En aquest sentit, apunta que l'eina pendent és la creació de l'Agència de Conservació de la Natura, una proposta plantejada pel primer govern tripartit (es van encarregar els estudis) i aparcada posteriorment sense explicació.
LaVanguardia: Científicos cargan contra la Generalitat por no frenar la pérdida de biodiversidad
La rehabilitació de l'antiga estació ferroviària, que té més de cent anys, ha estat possible, en part, gràcies a la Fundació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial. El seu president, Jordi Sasplugas, es va mostrar molt satisfet ahir per la posada en marxa de la primera fase d'aquest projecte, que té un pressupost total de 3,7 milions d'euros i que permetrà que es rehabilitin més edificis de l'estació.
Volem compartir amb valtros l'alegria pels resultats del passat diumenge. Volem compartir amb valtros la il·lusió per fer-nos confiança. Veniu, farem una mica de festa. I veniu sense sopar!
80 raons per a la independència
Ja són 130 els municipis que preguntaran per l'autodeterminació
180 ajuntaments han aprovat mocions a favor de les consultes sobre la independència
Posa't lo pin: Manolo Tomàs 060608 CATr Manolo Tomàs 160408 CATr Pedro Arrojo 160408 La Nit al Dia Pedro Arrojo 150408 COMr
Manolo Tomàs: "Si no es garanteix el cabal mediambiental de l'Ebre, la mort del Delta estarà programada" (elTriangle)
Manolo Tomàs: 'La Caixa és qui controla les infrastructures a Catalunya'
Entrevista amb Manolo Tomàs, de la plataforma en Defensa de l'Ebre, que creu que el transvasament de l'Ebre obeeix a interessos particulars. Tomàs, que accepta que hi pot haver sequera, creu que la solució es troba a Barcelona mateix.Manolo Tomàs 300408 Manolo Tomàs 190408 CATinfo Joan A. Panisello 190408 CATinfo Més d’un centenar de blocs contra el transvasament
l'enemic a casa !!!
LA TRAMA “TRASVASE DEL EBRO” v.1.31