Blanco ha subratllat que l'eix ferroviari és 'una porta important d'entrada a Europa', ja que 'no només és important per a l'estat espanyol i l'eix mediterrani, sinó també per a la connexió amb el nord d'Àfrica i els països emergents de l'Àsia'. Aquests són només alguns dels arguments que han utilitzat els agents socials, tant patronals com sindicats, i experts econòmics durant molts anys però de manera especialment reforçada aquests darrers mesos per a pressionar el govern espanyol i per a justificar l'evidència de la necessitat del corredor mediterrani per sobre de qualsevol altra línia ferroviària.
El ministre espanyol, però, ha reiterat que l'eix mediterrani és 'compatible' amb una altra línia ferroviària que uneixi Madrid amb Saragossa i Tolosa, creuant els Pirineus centrals. Ha dit, a més, que les dificultats de finançament no obligarien a triar entre ambdós projectes.
Unes paraules sorprenents, les del ministre Blanco, tenint en compte, sobretot, que el secretari de Transport de l'estat francès ja ha refusat aquesta opció perquè implica la construcció d'un gran túnel, molt costós, per travessar el Pirineu. A més, aquesta opció deixa de banda el gran potencial econòmic dels ports de l'arc mediterrani, que actuarien de nodes logístics per a l'entrada a Europa de les mercaderies procedents d'Àsia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada