lo carrer del riu

lo carrer del riu

17 de febrer, 2010

ERC i ICV demanen suport al PSC perquè el Congrés aturi el cementiri nuclear

ERC i ICV defensaran el pròxim dimarts al Congrés espanyol una interpel·lació i una proposició no de Llei per a paralitzar el procés d'ubicació del cementiri nuclear on han d'anar a parar tots els residus de les centrals de l'Estat espanyol. Els portaveus de les dues formacions, Joan Ridao i Joan Herrera, han recordat que el projecte no compta amb el consens institucional social i polític necessari, i han demanat als diputats del PSC i d'altres federacions socialistes que se sumin a la votació. Els diputats socialistes, ha afirmat Herrera, tenen ara una oportunitat de parar un procés 'que s'està fent malament' i on les regles del joc 'han canviat a mitja partida'.

COMUNICAT DE PREMSA de la Coordinadora Anticementiri Nuclear de Catalunya: Enresa només instal·laria a Ascó el cementiri de residus radioactius

Obama fa una nuclear !!!

El president dels Estats Units, Barack Obama, va aprovar ahir la concessió a la companyia Southern Co. d'un aval oficial equivalent a 6.000 milions d'euros per al projecte de construcció de dos nous reactors nuclears a la seva central de Geòrgia. Si el projecte acaba fent-se realitat -el permís definitiu es podria concedir a finals d'any-, aquests serien els primers reactors nuclears que es construeixen als Estats Units en gairebé tres dècades. "Per respondre a les nostres creixents necessitats energètiques i fer front a les pitjors conseqüències del canvi climàtic necessitarem incrementar la producció d'energia nuclear. És així de simple", va afirmar Obama en una visita a centres escolars a Lanham (Maryland). La decisió de tornar a obrir la porta a l'energia nuclear es va gestar la tardor passada, quan es va començar a discutir al Senat el projecte de llei de lluita contra el canvi climàtic. El Partit Demòcrata de Barack Obama no tenia en principi grans simpaties per la indústria nuclear, però els senadors del Partit Republicà van deixar clar que no permetrien l'aprovació d'una llei de reducció de les emissions de gasos d'efecte hivernacle si, a canvi, el govern no facilitava la construcció de noves centrals nuclears. La decisió adoptada ara podria, doncs, facilitar la tramitació de la llei del canvi climàtic que el Senat haurà de estudiar aquest any.

Puigcercós demana el 'sí' dels no independentistes per sortir de la crisi

El president d'ERC, Joan Puigcercós, ha participat avui a Caldes de Montbui (Vallès Oriental) en un acte de suport als batlles i regidors republicans dels municipis on es faran consultes sobre la independència el 28 de febrer. Puigcercós ha fet una crida als no independentistes perquè votin afirmativament en les consultes, que es faran en uns vuitanta municipis, com a primer pas per sortir de la crisi i resoldre els problemes de Catalunya des de Catalunya.

Per a Puigcercós, les consultes posen de manifest 'un pas més cap a la llibertat i la solució dels problemes', atès que hi ha poques causes que mobilitzin tantes persones i esforços. És per aquest motiu que el dirigent republicà ha demanat respecte per la defensa de les idees a través de les paperetes i les urnes i ha lamentat el 'desdeny' amb què el govern espanyol i alguns partits tracten l'esforç de tantes persones. 'L'estat redueix cada dia les competències de l'estatut i aplica de facto la sentència', ha criticat Puigcercós, que ha recordat que el moviment independentista representa un terç de la població catalana.

Un estudi demostra que si Catalunya fos independent 'seria automàticament membre de ple dret de la UE'

En el cas que Catalunya assolís la independència no hauria de sortir i tornar a entrar a la Unió Europea (UE). Aquesta és la idea que defensa un informe sobre la viabilitat de l'ampliació interior a la UE, que es farà públic aquest divendres en un acte organitzat per Horitzó Europa i la Fundació Cercle d'Estudis Sobiranistes. En una roda de premsa, el director de la Fundació Cercle d'Estudis Sobiranistes, Roger Albinyana, ha assegurat que l'informe planteja que si 'Catalunya s'independitza de l'estat espanyol serà automàticament membre de ple dret de la UE'. I ha afegit que l'informe vol contrarestar aquells que asseguren que si Catalunya se separa de l'Estat portaria al país fora de la Unió.

Avui: Independents sense sortir de la UE

Més de 500 normatives estatals imposen l'ús de l'espanyol a Catalunya

Segons tres informes presentats per la Plataforma per la Llengua, el català és la llengua més desprotegida de la Unió Europea en relació al nombre de parlants, ja que no només pateix marginacions de tot tipus en no ser considerada oficial a l'Estat, sinó que pateix més de 500 normatives espanyoles que imposen l'ús de l'espanyol al Principat. El primer informe compara el reconeixement de l'oficialitat de les llengües en relació a les llengües pròpies més parlades dels països de la UE i de l'Espai Schengen, i mostra que el català és l'única llengua amb més de 5 milions de parlants no considerada oficial per l'Estat. El segon informe recull els 500 exemples de normatives vigents que obliguen o imposen el castellà, mentre que el tercer analitza el cas de les llengües pròpies en webs oficials de països multilingües, on el cas espanyol també és el que menysté més les llengües pròpies.

Avui: El català és la llengua més desprotegida de la Unió Europea en relació al nombre de parlants

Sant Quirze Decideix podrà fer la consulta sobiranista del dia 28 en un local cèntric

La plataforma Sant Quirze Decideix, que impulsa la consulta sobiranista del 28 de febrer en aquesta localitat del Vallès Occidental, podrà disposar finalment de l'espai cultural La Patronal, situat al centre de la població, per celebrar-hi la votació. La plataforma mantenia obert un conflicte amb l'Ajuntament, que havia denegat inicialment la cessió del local i oferia a canvi un espai privat al límit del poble que, a parer de la comissió, tenia unes condicions molt deficients.

Sant Quirze Decideix tindrà a la seva disposició el local de La Patronal durant la jornada electoral del 28 de febrer, segons ha informat la plataforma. El col·lectiu ha valorat positivament aquesta circumstància perquè "es resol un dels obstacles que havia planat damunt la consulta popular que s'ha de celebrar al municipi". L'actitud inicial de l'Ajuntament obeïa a un informe del secretari de la corporació municipal que qüestionava la legalitat de la consulta.

Sant Quirze Decideix té organitzades ja les 13 meses electorals que funcionaran el dia 28. D'aquestes, dues estaran a Les Fonts. La plataforma ha reunit més de 200 voluntaris per atendre la logística de la jornada electoral, alguns d'ells procedents de poblacions veïnes com Sabadell, Sant Cugat, Terrassa i Castellar.

La PDE definirà el nou calendari de mobilitzacions aquest dissabte

La Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) celebrarà aquest dissabte a Tortosa la desena assemblea general del moviment social. L'acte començarà a les vuit del vespre a l'auditori Felip Pedrell. L'objectiu principal de l'assemblea és explicar quina és la política hidrològica del govern de l'Estat, i sobretot denunciar que el nou pla hidrològic de la conca de l'Ebre no ha previst cap cabal mediambiental per al tram final del riu. En aquest sentit, la PDE proposarà un nou calendari de mobilitzacions, que previsiblement inclourà una manifestació a Barcelona durant la primavera. Un dels portaveus de la PDE, Joan Antoni Panisello, va remarcar que, al marge de la polèmica per la gestió de l'aigua, els ciutadans de les Terres de l'Ebre tenen altres qüestions, «com la massificació eòlica o el cementiri nuclear», per estar «descontents i sortir al carrer». «La paciència i els arguments s'han esgotat, i cal passar a l'acció», va afegir-hi Manolo Tomàs. El portaveu va dir que la PDE podria donar suport a la manifestació del 7 de març a Móra d'Ebre, en contra de la candidatura d'Ascó al magatzem nuclear.

Xavier García: Terra, aigua, energia, aliments (El Punt)

16 de febrer, 2010

El ministeri d'Indústria espanyol va pagar perquè Ascó s'avingués a acollir el cementiri nuclear

No oblidem !!! El municipi d'Ascó va decidir presentar-se com a candidat per acollir el cementiri nuclear només després que el ministeri d'Indústria espanyol cedís a les pressions de l'Associació de Municipis en Àrees de Centrals Nuclears (AMAC) i es comprometés a pagar-los el 2009 més de 20 milions d'euros dels que van percebre al 2008, a més de prometre que aquesta xifra aniria creixent a raó de 8,25 milions d'euros cada any, cadascun. A canvi de presentar-se i incentivar que altres pobles també s'apuntessin a la cursa nuclear, el conjunt de municipis agrupats a l'AMAC s'embutxacaran 700.000 euros de més cada any. L'ordre ministerial que regulava aquest increment tirava endavant el mateix dia que es publicava la convocatòria del cementiri nuclear. Només onze dies més tard Ascó presentava la seva candidatura.

lo carrer del riu: "Coge el dinero i corre"

Un veí denuncia que els Rurals van instar-lo a callar quan va voler demostrar que l'origen del foc no era el llamp

El veí d'Horta de Sant Joan, Lluís Gil, ha denunciat durant la seva compareixença davant la comissió parlamentària que un agent rural va anar a buscar-lo poc abans de declarar el dia 28 per demanar-li 'que callés, que no sabia el que deia'. El veí, pagès, situava l'origen del foc lluny de l'arbre calcinat que, segons els rurals, va ser la font d'ignició del foc. Gil va 'intentar declarar en diverses ocasions' però no ho va aconseguir fins dies després de la intervenció del conseller de Medi Ambient. Els Rurals al seu informe no van donar 'cap importància a la seva declaració'. El veí ha explicat que, en créixer el foc, va demanar durant 'dues hores un camió de bombers' perquè se li cremava la granja. El darrer mes de gener, el conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, va reconèixer públicament que els Agents Rurals es van equivocar amb la tesi del llamp en l'incendi d'Horta de Sant Joan i va demanar excuses.

ERC es queda sola defensant que el ple del Parlament voti sobre les consultes

ERC s'ha quedat sola aquest dimarts defensant que la proposta de resolució sobre les consultes populars es voti en el ple del Parlament. Els republicans han lamentat el rebuig de CiU durant la reunió de la Junta de Portaveus. Finalment, aquesta proposta –per agrair l'esforç dels organitzadors de les consultes i la participació– es votarà en comissió, concretament en la d'Afers Institucionals.

Segons ERC, CiU ha estat "absolutament incoherent amb la posició de militants" que estan donant suport a les consultes, així com diversos dirigents, entre ells el portaveu de CiU al Parlament, Oriol Pujol.En un comunicat, ERC ha recordat que el mateix Oriol Pujol va dir el passat 13 de desembre a Vic "que el dret a decidir sortia del seu silenci, i que tothom n'havia de prendre nota". "Amb la decisió d'avui –destaca el comunicat dels republicans–, tothom ha de prendre nota que CiU ha volgut silenciar la proposta" duent-la a la Comissió d'Afers Institucionals.

La proposta pretenia agrair l'esforç dels organitzadors de les consultes, així com la implicació i participació de la societat civil organitzada, càrrecs electes locals i civils que es van mobilitzar el diumenge 13 de desembre. També volia posar en valor la segona i tercera onades que encara s'han de celebrar.

Des de CiU, argumenten que només s'eleven al ple propostes de resolució en casos d'excepcionalitat.

Carme-Laura: La humiliació d'un Conseller

Ernest Maragall ha acceptat ésser humiliat de manera pública obligat per Montilla que a canvi de no cessar-lo del càrrec li ha exigit que rectifiqués davant de la premsa el que havia dit i escrit :"el Govern no té projecte de país".

Ahir per la tarda veiérem una escena trista, un espectacle indecorós per a la persona i el polític. Maragall, després de l'entrevista amb Montilla, al mateix Palau, digué davant de les càmeres: "el Govern té projecte de país".

L'actuació ha estat tremenda, vergonyant, m'ha recordat aquelles confessions públiques obligades dels col·laboracionistes o dels vençuts forçats a vitorejar els vencedors i a autoinculpar-se de faltes no comeses. La submissió de Maragall, la seva manca de coherència i dignitat política ha estat penosa, però pitjor ha estat la voluntat de qui ho ha propiciat. Tal vassall, tal senyor!.

La dignitat del Govern obligava Montilla a acceptar la dimissió del seu Conseller; la seva reacció ha estat impròpia d'un President, ha estat una mostra de la seva incapacitat política per a aturar la descomposició imparable del mateix Govern. Ernest Maragall s'ha autodesqualificat políticament i ètica. La venalitat té moltes cares.

Coc Ràpid: La humiliació d'un Conseller

VilaWeb: El govern esquiva la polèmica per les declaracions de Maragall

Educació sanciona amb vint dies el director d'institut de Monfort

Naltros també pengem el conseller!!! La Conselleria d'Educació ha sancionat el director de l'IES Las Norias de Monfort, José Luis Santiago, amb vint dies de suspensió de funcions en responsabilitzar-lo de cometre una falta greu per 'desconsideració als seus superiors'. Cal recordar que el motiu pel qual es va obrir l'expedient disciplinari contra Santiago va ser la col·locació al centre d'una fotografia del conseller Font de Mora de cap per avall amb un text que hi dia 'Unwelcome person' (persona non grata), en el marc de les protestes contra la política educativa i, sobretot, contra l'obligatorietat d'ensenyar l'assignatura de ciutadania en anglès.

La sanció s'aplicarà a partir de demà i fins al dia 8 de març.

El sindicat STEPV ja ha criticat la sanció i ha animat els centres a refusar-la públicament. També s'ha pronunciat la Plataforma per l’Ensenyament Públic, que ha decidit de començar 'accions contundents en tots els centres docents i en el carrer pel que considera una acció molt greu contra tota la comunitat educativa', segons que diu en un comunicat. Així, demà al matí es concentrarà a la porta de la Conselleria amb cartells de Font de Mora cap per avall. A més, els representants sindicals abandonaran la mesa sectorial convocada a les deu del matí després de traslladar la seva protesta als representants de l’administració.

A banda, proposa que durant els vint dies que dura la sanció, els centres posin crespons o llaços grocs en solidaritat amb Santiago, enviïn escrits de solidaritat i protesta i convoquin concentracions de deu minuts al pati.

El CGPJ dóna deu dies a Garzón per al·legar abans de tramitar la seva suspensió

Law vs Law !!! La comissió permanent del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) ha acordat per unanimitat atorgar deu dies al jutge de l'Audiència Nacional Baltasar Garzón perquè formuli les al·legacions que consideri oportunes sobre l'inici dels tràmits per suspendre'l en les seves funcions, en relació amb les dues causes obertes contra ell en el Tribunal Suprem. law vs law

Segons fonts del CGPJ, la comissió ha acceptat escoltar el magistrat "per raons constitucionals", ja que entén que la persona afectada ha de poder pronunciar-se "perquè no es produeixi indefensió". La resolució de la comissió permanent es fonamenta en la sentència del magistrat del Suprem Luciano Varela –que instrueix la causa contra Garzón per investigar les desaparicions del franquisme–, en què l'instructor va exposar de manera contundent els seus motius per fer seure Garzón a la banqueta. La resolució està pendent que la sala resolgui sobre el recurs d'apel·lació presentat pel magistrat de l'Audiència Nacional.

Els vocals també tenen sobre la taula la sentència dictada per la sala el passat 28 de gener admetent a tràmit una segona querella contra Garzón –per presumpta prevaricació, suborn i estafa–, relacionada amb la gestió d'uns cursos patrocinats pel Banc Santander a la Universitat de Nova York.

Un nou joc permetrà fer de pagès i gestionar una masia a través d'Internet

I la pagesia real havent de sortir al carrer amb els tractors!!! El Centre de Desenvolupament Rural Integrat de Catalunya (CEDRICAT) ha obtingut una ajuda de 380.000 euros del programa Avanza del ministeri d'Indústria espanyol per desenvolupar el projecte 'De sol a sol. Gestiona la teva explotació agrària virtual'. El projecte té com a finalitat donar a conèixer com és la vida i la gestió d'una explotació agrària, especialment entre la població més allunyada d'aquesta realitat. Per fer-ho es desenvoluparà un joc per Internet que permetrà als jugadors convertir-se en pagès i gestionar una masia. També es podrà administrar un 'cortijo' andalús o un 'pazo' gallec. El projecte està en una fase inicial i fins la primavera de l'any 2011 no serà accessible a la xarxa.

15 de febrer, 2010

ERC farà un últim intent aquesta setmana amb la Llei electoral demanant 'sentit de país' a CiU

El secretari general d'ERC, Joan Ridao, ha anunciat aquest dilluns que el seu grup farà un últim intent aquesta setmana per impulsar la Llei electoral aquesta legislatura i apel·larà a la 'sensatesa, sentit país i sentit comú' de CiU perquè treballi sobre el model dels experts, que, segons Ridao, és el 'comú denominador' sobre el qual es pot arribar a un acord. El republicà ha indicat que demanaran a la federació que no faci demagògia, perquè el sistema dels experts, segons ell, garanteix una gran proporcionalitat i ponderació territorial. 'Lamentem moltíssim que CiU hagi actuat finalment amb un excés de càlcul partidista', ha dit el també portaveu d'ERC al Congrés després de l'executiva del partit. Els partits van tancar divendres la ponència parlamentària sense acord per part de PP i CiU.

El Cabril: en pau descansen?

Vista panoràmica del cementiri nuclear del Cabril, a Córdova, especialitzat en residus de mitja, baixa i molt baixa intensitat. És a 45 kilòmetres del poble més proper. Aquí, ens el volen posar als morros!!! "El tráiler es desplaça lentament a través de les sinuoses corbes de la serra de Albarrana, en la província de Còrdova. Tots els ajuntaments de les poblacions per on passarà el carregament han estat prèviament advertits; igual que el Consell de Seguretat Nuclear, els ministeris involucrats, la Guàrdia Civil i Protecció Civil. No obstant això, els veïns de la regió, habituats a la seva presència, presten poca atenció als símbols que lluïx el remolc hermèticament tancat; al costat del característic ‘trébol’ negre sobre fons groc (representa en realitat un àtom envoltat de tres llamps), un cartell resa: «Materials radioactius de baixa activitat específica». Uns 240 camions procedents d'un dels nou reactors nuclears que hi ha en l'Estat fan cada any aquest mateix recorregut, que culmina en les instal·lacions del Cabril, propietat de la pública Empresa Nacional de Residus Radioactius (Enresa). La primera pedra es va posar en 1986 i sis anys després començava a funcionar l'únic cementiri de materials radioactius que existeix en l'actualitat a Espanya. En Hornachuelos, que és el municipi més proper al Cabril –a 45 quilòmetres–, del que es queixen no és de la inseguretat, sinó que la injecció econòmica no s'hagi notat. Argumenten que la població ha baixat de 17.000 a 14.000 habitants i que només un percentatge molt baix dels empleats en la planta prové de les localitats properes. Enresa, per la seva banda, dóna altra dada: 77 milions d'euros invertits en la regió, cinc d'ells destinats a la millora de carreteres...." XLSemanal.finanzas.com: EL CABRIL, CÓRDOBA. Bienvenidos al único cementerio nuclear de España

L'equip d'Osona Decideix explicarà el procés de les consultes a Euskadi

L'equip coordinador de la Plataforma Osona Decideix, amb Alfons López Tena, Marçal Orri i Jordi Anento, es desplaçarà aquest divendres a Euskadi per explicar l'experiència de les consultes sobre la independència celebrades al Principat. La conferència, organitzada per EGI, les joventuts del PNB, donarà el tret de sortida a un seguit de col·loquis que, sota el lema 'Euskal Estatua Eraikitzen' (Construint l'Estat basc) comptarà amb la participació d'experts de diversos països per explicar els beneficis que tindria un estat basc independent i sobirà al sí de la Unió Europea.

eMaragall posa el càrrec a disposició de Montilla, que no accepta la dimissió

eMaragall 150210 VW

El president de la Generalitat i primer secretari del PSC, José Montilla, ha rebutjat aquest dilluns a la tarda la dimissió del conseller d'Educació, eMaragall, que ha posat el seu càrrec a disposició després de "rectificar" les seves afirmacions polèmica d'aquests últims dies. Montilla s'ha reunit durant prop d'una hora amb el conseller eMaragall al Palau de la Generalitat, per tancar la polèmica oberta a les files socialistes, després que aquest últim afirmés recentment que els ciutadans estan "fatigats" del tripartit.

Després de la reunió, i en declaracions als periodistes, eMaragall ha rectificat dues de les crítiques que va fer al tripartit durant els últims dies: que el govern provoqui "fatiga" i que els tres socis del govern no comparteixen un mateix "projecte de país". La reunió entre Montilla i eMaragall s'ha produït després de la comissió executiva del PSC, celebrada al matí, en la qual els dirigents de la formació han intentat fer pinya a partir de la intervenció conciliadora d'eMaragall i del conseller d'Economia, Antoni Castells.

eMaragall ha lamentat la situació generada a partir de la "literalitat" d'algunes de les seves expressions, ha declarat que en cap cas no ha volgut perjudicar un govern del que forma part i que presenta un balanç de gestió sense parió amb els precedents. "No tinc cap problema a modificar, rectificar la forma d'aquella expressió, que segurament era incorrecta", ha afirmat eMaragall que, no obstant això, ha insistit a mantenir la seva reflexió de fons perquè continua semblant-li "necessària".

Avui: ERC i ICV insten els socialistes a evitar polèmiques estèrils i centrar-se en el govern

L'esquerra abertzale tanca el debat intern refusant la violència

L'esquerra independentista basca ha donat per tancat el debat intern i ha plasmat totes les conclusions en un document en què aposta per unir forces i fer 'ús de vies i mitjans exclusivament polítics i democràtics' per desenvolupar 'un procés democràtic en absència total de violència i sense ingerències'.

En un comunicat, informa que aquest cap de setmana han fet assemblees territorial a Àlaba, Biscaia, Guipúscoa i Navarra, que han ratificat el document 'Euskal Herria dempeus', que recull les conclusions del debat intern.

El document sencer es publicarà demà, però l'esquerra independentista basca ja ha explicat que les línies bàsiques se centren en fer front a un 'canvi polític per mitjà exclusivament de la lluita de masses, institucional i política'.

També diu que només els mitjans polítics i democràtics 'fan possible la necessària activació popular i la unitat d'acció de les forces democràtiques i progressistes del país'.

Ezker Abertzalea: La Izquierda Abertzale ha concluído su proceso de debate

Unió recorda que Carod i Carretero van ser cessats quan van criticar Zapatero

El secretari general d'UDC, Josep Maria Pelegrí, ha carregat contra l'actitud del president de la Generalitat pel que fa a les crítiques al tripartit del conseller d'Educació. Pelegrí ha reclamat mesures contra eMaragall, tot recordant que quan Carod i Carretero van atacar el govern de Zapatero sí van ser cessats. 'Resulta que el senyor eMaragall critica el president Montilla per la seva incapacitat per crear un projecte de país i aquí no passa res', ha remarcat Pelegrí després que l'executiva socialista no hagi reprovat el conseller. Pel secretari general d'Unió aquesta tolerància amb eMaragall posa en dubte la independència dels socialistes catalans respecte el PSOE, qui segons Pelegrí 's'ha menjat el PSC'.