lo carrer del riu

lo carrer del riu

18 de desembre, 2007

Els sindicats consideren que la 'cultura de l'esforç' no s'estimula amb notes numèriques i qualitatives i que la mesura és molt 'precipitada'

Educació 201207 La Nit COMr A partir de finals d'aquest curs les escoles catalanes recuperaran les notes des de l'insuficient a l'excel·lent, mentre que els instituts posaran una qualificació numèrica --de l'1 al 10-- als seus estudiants amb l'objectiu de fomentar la cultura de l'esforç.

Els sindicats consideren que la 'cultura de l'esforç' que pretén fomentar Educació no s'estimula amb el retorn de les notes numèriques i qualitatives a primària i a secundària. En declaracions a l'ACN, USTEC-STEs i CCOO consideren que, en tot cas, s'han de buscar mesures alternatives per motivar als alumnes. Així mateix, FETE-UGT és l'únic que ha valorat 'positivament' aquest nou sistema d'avaluació per ser més 'afinat i descriptiu', malgrat que critica la 'immediatesa' de la seva aplicació en el curs 2007-2008. La Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes d'Ensenyament de Secundària de Catalunya (Fapaes) considera que basar la cultura de l'esforç en una nota quantitativa provocarà que l'alumne 'aprengui a aprovar i no a aprendre'. El president de la Fapaes, Pere Farriol, ha explicat a l'ACN, que llavors l'esforç de l'alumnat no estarà destinat a entendre que ha de tenir una trajectòria acadèmica a llarg termini. I ha afegit que amb aquest nou sistema d'avaluació es 'torna a competir'. Així mateix, Farriol considera que abans de que avanci aquesta nova ordre s'ha d'escoltar a les Associacions de Pares i Mares (AMPAs), els sindicats i els professors i mestres, perquè 'necessitem temps' per tornar entendre la 'cultura de posar notes'.