lo carrer del riu

lo carrer del riu

09 de maig, 2009

Móra la Nova tindrà internet de baix cost abans de l'estiu

Por em fa, si Sabanza controla l'antena! L'Ajuntament de Móra la Nova ha anunciat que abans de l'estiu posarà en funcionament una xarxa de tecnologia WiMAX a tot el municipi. Segons el consistori, el servei proporcionarà accés a la banda ampla d'internet amb una connectivitat de fins a 3 MB, així com telefonia, a preus «molt competitius i opcions variades». Així, es podran contractar diferents paquets, i els veïns podran tenir internet a partir de 12 euros mensuals. Una altra de les opcions és un paquet de tarifa plana, que inclou internet de 3 MB i 500 minuts en trucades telefòniques. A més, el cost de la instal·lació del sistema a cada usuari que es doni d'alta serà de franc. La implantació de la xarxa d'internet sense fil era un compromís del govern de CiU, que ha adjudicat el projecte a Eurona. L'Ajuntament farà una inversió de 16.750 euros, i tots els edificis municipals tindran servei gratuït d'internet sense fil.

Isabel-Clara Simó: Nosaltres decidim

El tema és tabú, però els eufemismes i els fanatismes, si em perdoneu la rima, hi són sobrers. Em refereixo a l'avortament, sobre el qual voldria fer algunes precisions: 1a. Les dones no volem avortar, el que volem és que no tanquin a la presó les que hagin hagut d'avortar. 2a. L'actitud de l'Església catòlica és contradictòria, car davant d'un avortament natural no bategen el fetus, ni l'enterren, ni el reben com a una persona (si no m'equivoco, des del segle XVIII); l'hostilitat és deguda a un afany de controlar la reproducció humana, i, per tant, les dones. 3a. El Codi Civil atorga els drets civils a les persones nascudes, i no considera com a tals els embrions. 4a. La recent proposta d'ampliació és això, una "ampliació", perquè a l'Estat espanyol ja és vigent la llei d'avortament, i, per tant, la polèmica arriba algunes dècades tard. 5a. La reproducció està en mans de les dones per raons biològiques i la interferència d'Estats o esglésies és una usurpació: tota dona té dret al seu propi cos. Dic tot això sumant-me a la campanya de Dones en Xarxa, que convoca una roda de premsa el 12 de maig a la Biblioteca Bonnemaison, a les 12 del migdia. S'hi sumen, de moment: Moviment Laic i Progressista, Espais per la Igualtat, Ca la Dona, Campanya pel Dret a l'Avortament Lliure i Gratuït, Associació Cultural Gent i Futur, Federació de Dones Progressistes, UGT, Associació de Dones Periodistes de Catalunya, Correus, PSC, Casal de la Dona de Terrassa, Associació de Dones No Estàndard, Planeta Salut, Associació de Casals i Grups Joves de Catalunya, Fundació Ferrer i Guàrdia, Entorn SCCL, Escola Lliure El Sol i Ateneus Laics i Progressistes. Com veieu, homes i dones. Tots per la llibertat.

08 de maig, 2009

Oriol Junqueras: 'El rebuig de l'Eurocambra a ampliar el permís de maternitat demostra que el 7 de juny no podem fallar'

Els grups de CiU i el PP veten l'ampliació de les setmanes de baixa El candidat d’Esquerra a les eleccions europees, Oriol Junqueras, ha afirmat que 'el rebuig del Parlament Europeu a ampliar el permís de maternitat a 20 setmanes, així com que el permís de paternitat fos obligatori, demostra que el 7 de juny no podem fallar'. Després que els grups liberal i popular de l'Eurocambra, que contenen a CiU i el PP respectivament, hagin votat tornar al text a la Comissió Europea, el candidat independentista ha apuntat que 'aquest és un exemple més de la necessitat que la societat catalana comenci a prendre consciència de la importància de ser presents al Parlament Europeu'. Junqueras ha afirmat que els catalans 'no ens podem permetre que el segon candidat més votat torni a ser un personatge tan poc amic dels interessos de les classes populars del nostre país, com és el senyor Vidal Quadras' i ha recordat que 'tant CiU com el PP formen part dels Grups Parlamentaris que han rebutjat l'ampliació d'aquesta mesura social que pretenia homogeneïtzar els permisos de maternitat i de paternitat dels estats membres'.

PSOE i PP reobren la guerra per la 3a hora de castellà

L'executiu de José Luis Rodríguez Zapatero i la direcció estatal del PP no han volgut donar ni 24 hores de treva a la futura llei d'educació catalana, que dimarts es va aprovar en ponència i dijous va superar el seu penúltim tràmit en comissió al Parlament. Així, mentre als passadissos de la cambra del Parc de la Ciutadella encara ressonen les felicitacions per haver aconseguit un acord històric entre CiU, PSC i ERC, als despatxos de la Moncloa i de les seus estatals del PSOE i del PP es comencen a esmolar els ganivets i es preparen per reobrir la guerra per a la implantació de la tercera hora de castellà a les escoles catalanes.

A l'executiu espanyol li ha caigut força malament que una llei que en alguns aspectes percep com a "interessant" i "innovadora" acabi perpetuant un conflicte per les hores lectives en castellà que arrenca del temps de Felipe González i Jordi Pujol. El llavors president català ja es va fer l'orni per no haver d'aplicar la tercera hora. Però la pugna va ressorgir amb força quan la fins fa poc ministra d'Educació, Mercedes Cabrera, va recuperar l'exigència dels anys 90 per intentar forçar l'executiu de Montilla a admetre novament un decret de tercera hora que topava amb els interessos dels seus socis d'ERC.

De fet, fonts socialistes lamentaven ahir que el PSC s'hagi deixat "arrossegar" en aquesta qüestió emparant-se en el nou marc competencial de l'Estatut per blindar la immersió lingüística enfront de la tercera hora. Per tot plegat suggerien que si es confirmen les intencions del govern català ja hi haurà temps per reaccionar amb contundència i, si convé, presentar batalla davant el Tribunal Constitucional.

Per part de la Moncloa, la vicepresidenta primera, María Teresa Fernández de la Vega, es va limitar a demanar assossec als que ja carreguen contra la llei, si bé avisava que quan arribi el moment "dialogaran" per aclarir la retallada de la tercera hora.

Urkullu veu "innecessari" i "contradictori" que López renunciés a la tradició en la seva presa de possessió

Íñigo Urkullu 080509 CATr

El president del PNB, Iñigo Urkullu, ha titllat d'"absolutament innecessari" i de "contradictori" que Patxi López se saltés dijous la tradició en prometre el càrrec de lehendakari a la Casa de Juntes de Gernika.

En una entrevista a Catalunya Ràdio, el dirigent del PNB ha subratllat que aquesta pràctica "xoca frontalment amb els juraments que fan els ministres del govern espanyol, també els socialistes, quan juren amb un crucifix al davant. Em sembla que és una contradicció en si mateixa", ha afirmat.

Ha recordat que el nou president nord-americà, Barack Obama, "va fer un acte simbòlic jurant sobre la Bíblia" i no per això es va criticar el seu gest.

eldebat.cat: Urkullu: "Ahir va jurar el càrrec un lehendakari nacionalista espanyol i no crec que tanqui una transició"

Joan Carles I creu que és "l'hora d'uns Jocs Olímpics en clau hispana"

"Ha arribat l'hora d'uns Jocs Olímpics en clau hispana". És un dels arguments presentats pel monarca espanyol, Joan Carles I, en la recepció d'aquest divendres a membres de la comissió d'avaluació del Comitè Olímpic Internacional (COI), davant dels quals ha defensat la candidatura de Madrid 2016.

"Si Barcelona va ser l'expressió festiva de la nostra Espanya moderna i democràtica, Madrid vol simbolitzar l'enorme capacitat d'enriquiment de l'ésser humà", ha anunciat.

L'acte s'ha completat amb un dinar per a 90 convidats ofert pels reis: a més dels 13 membres de la comissió d'avaluació del COI, hi han participar esportistes com ara Rafael Nadal, Gervasio Deferr, esportistes retirats com Miguel Indurain i Joan Llaneras, Joan Antoni Samaranch, i els presidents dels Reial Madrid i de l'Atlètic de Madrid, Vicente Boluda i Enrique Cerezo, a més de l'alcalde de Madrid, Alberto Ruiz-Gallardón i altres alcaldes, com la de València, Rita Barberà.

S'eliminarà el català dels centres valencians que implantaran la línia en anglès

La conselleria d'Educació de la Generalitat valenciana ha decidit eliminar l'ensenyament en català en aquells centres que el curs vinent formaran part d'un programa pilot que incorpora el 80% de les classes en anglès. D'aquesta manera, els centres oferiran una línia en castellà i una altra en anglès però suprimiran la línia en català. Així, els alumnes que vulguin continuar fent classe en la llengua pròpia del país hauran de canviar d'escola. Aquesta circumstància afecta tres escoles públiques. La controvertida política educativa del conseller Font de Mora va provocar una jornada de vaga i àmplies mobilitzacions el passat 28 d'abril.

Segons ha informat El Levante Escola Valenciana denuncia que 'el Govern de Camps sacrifica un programa lingüístic que està donant excel·lents resultats amb l'únic objectiu de continuar amb la propaganda política sense rigor del seu programa experimental plurilingüe'. Recorden que a Alacant només ofereixen ensenyament en català 10 de 57 centres públics i només una de les 33 escoles concertades.

Des de CCOO consideren que el programa no és en absolut plurilingüe ja que 'es tracta en realitat, d'un ensenyament monolingüe -en anglès- amb dues assignatures optatives obligades: valencià i castellà'.

Raimon, de bell nou a València

Raimon 080509 CATr

Raimon torna a València, ciutat en què feia nou anys que no actuava. I hi torna gràcies a la Universitat Politècnica de València (UPV), que, arran del cinquantè aniversari de 'Al vent', li ha volgut retre un homenatge. El saló d'actes de l'edifici Nexus s'omplirà de gom a gom per escoltar i gaudir, de bell nou, les cançons de sempre i les noves, car el cantant de Xàtiva ha anunciat que n'estrenarà de noves. D'entrades, ja no n'hi ha.

L'última vegada que Raimon va actuar a València fou l'any 2000 al Teatre Principal (i, a Canal 9, l'any 1994). D'aquest silenci de què ha estat objecte, se'n lamenta profundament: 'Allò que més em dol és que m'han impedit de ser més conegut de la gent del meu país, i molts es deuen pensar que vaig fer 'Al vent' i vaig desaparèixer.' Sobre les raons de l'administració valenciana per a impedir-li que actuï tant a València com a la resta del País Valencià, diu: 'Mire de ser lliure, tenir criteri propi, i això m'ha portat molts malentesos amb alguna gent'. I afegeix: 'Em solen dir que no sóc en cap llista negra, simplement que això que faig no atrau la gent.'

Però ara torna a València, enmig d'una gran expectació. El públic valencià va afanyar-se a comprar l'entrada del concert, esperadíssim, que farà avui. Sobre què significava per a ell tornar a cantar a València després de tants anys, Raimon no va dubtar a expressar el 'goig' que sentia. I va fer una petita broma i tot: que estava ben content de poder cantar 'a prop de València' (el campus de la UPV és als afores de la ciutat, a l'horta de Vera). Viquipèdia: Raimon

07 de maig, 2009

El PSC veu complert un "somni" i retreu a CiU la seva "tristesa" pel traspàs de Rodalies

Sempre promeses a mesos vista. Ja ho veurem a l'hora de la veritat. Abans, almenys, amb els tractes es deixava una paga i senyal. Ara, paraules. I les paraules se les emporta el vent. El portaveu del PSC, Miquel Iceta, ha destacat avui amb to eufòric que, amb l'anunci del traspàs de Rodalies a la Generalitat, es veu complert un "somni" i ha retret a CiU la seva "tristesa" per la notícia.

Després que el ministre de Foment, José Blanco, anunciés avui que la Generalitat gestionarà el servei de Rodalies a partir de l'1 de gener del 2010, Iceta ha expressat la seva "alegria" per aquesta "bona notícia".

Amb el "traspàs de la gestió del servei de Rodalies", que segons que ha remarcat Iceta no van aconseguir al seu moment els governs de Jordi Pujol, es compleix "un element central de l'Estatut de Catalunya". VilaWeb: Escepticisme dels partits catalans per l'anunci del traspàs de rodalies

Patxi López promet el càrrec de lehendakari

Patxi López ha promès aquest dijous el càrrec de lehendakari sota l'arbre de Gernika en euskera i castellà, sobre un exemplar de l'Estatut de Gernika i assegurant que desenvoluparà el seu càrrec "des de la llei".

López ha utilitzat una fórmula totalment diferent a la que va estrenar el lehendakari José Antonio Agirre el 1936, en què encapçalava la presa de possessió amb la frase: "Davant Déu humiliat, dempeus sobre la terra basca en record dels avantpassats, sota l'arbre de Gernika, davant vosaltres, representants del poble, juro desenvolupar fidelment el meu càrrec". Aquesta frase la van utilitzar tots els lehendakaris posteriors a Agirre: Carlos Garaikoetxea, José Antonio Ardanza i Juan José Ibarretxe.

L'ara ja president del govern basc, el primer lehendakari socialista, ha trencat una tradició de fa 70 anys, substituint el "juro" pel "prometo" i renunciant a fer-ho sobre la primera Bíblia traduïda a l'euskera. La frase que ha utilitzat és: "Dempeus sobre la terra basca, sota l'arbre de Gernika, davant de vosaltres, representants de la ciutadania basca, en record dels avantpassats, prometo des del respecte a la llei desenvolupar fidelment el meu càrrec de lehendakari".

Després de la promesa del càrrec dins de la Casa de Juntes, on López ha promès complir amb les seves obligacions amb "lleialtat a la Corona, a l'Estatut de Gernika i a les altres lleis", l'exlehendakari Juan José Ibarretxe li ha donat la makila a Patxi López, una acció simbòlica per evidenciar el traspàs de poders.

La comissió d'educació del parlament aprova la LEC

La comissió d'educació del parlament ha aprovat avui la La Llei d'Educació de Catalunya (LEC), amb els vots de CIU, PSC i ERC, que han destacat que aquesta era una 'llei de país' i que s'havia aconseguit un 'alt nivell de coincidència i un ampli acord'. Com ja van avisar, l'altre soci de govern, Iniciativa, i també PP i Ciutadans hi han votat en contra, per motius diferents. Segons ICV, aquesta 'és la llei més ideològica que s'ha fet al parlament'. La parlamentària de CiU Irene Rigau ha destacat que 'el fet que sigui una llei del parlament que deriva d'una norma del govern, l'ha convertit en una llei de país'. Per la seva banda, el parlamentari del PSC Daniel Font ha destacat que s'havien resolt 664 esmenes, cosa que implica 'la constatació d'un alt nivell de coincidència i d'un ampli acord, que representa un 78%'. Durant la seva intervenció, el parlamentari d'ERC Josep Maria Freixanet ha dit que els tres grups que donen suport a la LEC 'ho han fet per amb la voluntat de veure el país sencer' i que amb aquesta norma, es feia història. Dolors Camats 070509 CATr

Per contra, la portaveu parlamentària d'ICV-EUiA, Dolors Camats, ha tornat criticar la llei. 'És la llei més ideològica que s'ha fet mai al parlament i a la qual s'ha abocat més ideologia i més defensa d'interessos; tots legítims, però concrets i sectorials', ha dit Camats. El parlamentari del PP Rafael López ha declarat que el gran pacte d'avui al parlament no es corresponia 'amb el pacte social'.

Un cop passat aquest tràmit, la votació definitiva de la LEC es farà al juny al ple del parlament.

La plataforma Prou recull més de 180.000 signatures contra les curses de braus

Aquest dijous s'acabava el termini fixat perquè la Plataforma Prou recollís signatures per promoure una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per abolir les curses de braus a Catalunya. Finalment han estat fins a 180.169 persones que han signat per demanar que s'acabi amb aquest espectacle, una xifra que triplica el mínim necessari perquè la ILP prosperés que en requereix 50.000. A partir d'ara caldrà que el Parlament recompti les signatures i es faci l'entrega oficial. Posteriorment s'iniciarà el procés de votació de la llei. Durant la campanya també s'ha aconseguit que 65 municipis es declarin abolicionistes i amics dels animals.

06 de maig, 2009

Chelsea 1- Barça 1

Puyal 060509

El Barça estarà a la final de Roma. Iniesta ha comprat al seu equip un bitllet per a la ciutat eterna en el temps afegit --quan els blaugranes jugaven amb un home menys-- i ha empatat un partit (1-1) que estava pràcticament perdut. Fins llavors, el Barça, lligat de mans pel joc físic del Chelsea, no havia xutat ni una sola vegada entre els tres pals de la porteria defensada per Cech. Ha estat Iniesta, l'home més perillós dels blaugranes durant tot el partit qui, al minut 93, ha recollit una passada de Messi, ha clavat un terrible xutàs per l'escaire i ha ressuscitat un equip que ja estava mort. Hi havia molta expectació per saber si el Chelsea s'atreviria a repetir, davant la seva afició, el plantejament ultradefensiu que va exhibir al Camp Nou. I ho ha fet. Res per retreure-li. Al Barça, si li jugues de tu a tu, et mata, i el Reial Madrid ho va poder comprovar fa quatre dies al Bernabéu. Hiddink ha semblat prendre'n nota. Ha tornat a renunciar a la pilota i ha comminat el seu equip a viure arraulit al darrere buscant alguna contra letal, una pilota penjada al musculós Drogba o un rebuig en segona jugada. I la primera que ha tingut, l'ha clavat. Un obús d'Essien des de la frontal, que ha enganxat de volea una pilota rebotada, als nou minuts de joc, ha entrat per l'escaire dret de Valdés després de tocar al travesser (1-0). El partit acabava de començar i el conjunt anglès ja el tenia just on volia: amb el marcador a favor, el rival obligat a abocar-se a l'atac i un munt d'espais per sentenciar l'eliminatòria a la contra. Mentrestant, el Barça tocava i tocava, amb constants intercanvis de posició dels tres de dalt --Messi, Iniesta i Etoo--, però obsessionat a entrar pel centre i fins a la cuina amb la pilota controlada, un mal endèmic del conjunt blaugrana que ja semblava oblidat. A punt ha estat Drogba de fer el segon, primer en un mà a mà amb Valdés, i després en un llançament escorat de falta que el meta blaugrana ha aconseguit desviar amb el genoll. Lampard també ha tingut la seva a la sortida d'un córner, i el Barça ha patit en excés amb les pilotes aèries, malgrat que Guardiola ha apostat per suplir la baixa de Puyol i Márquez a l'eix de la defensa col·locant Touré com a parella de Piqué, precisament per guanyar presència per alt. Ni una sola vegada ha inquietat el Barça a Cech a la primera meitat, malgrat que era l'únic equip que proposava joc, el que construïa en lloc de destruir i el que s'erigia en el propietari de la bola. Tres xuts llunyans --i desviats-- d'Iniesta, Alves (que ha vist una groga i no podrà veure la final) i Xavi han estat tota l'amenaça visitant abans del descans. La previsible tàctica dels blues ha tingut la seva prolongació després de la represa. Els blaugranes --avui de groc-- han posat més ritme al partit, i el Chelsea encara més ímpetu en la interrupció constant del joc. Però per més que el Barça ho intentava, no hi havia manera de perfora la muralla blava, i el Chelsea, gairebé sense proposar-s'ho, era el que arribava amb més perill a la porteria de Valdés. Drogba ha tingut un nou mà a mà amb el meta blaugrana i Lampard ho ha tornat a provar en un xut creuat. Amb Henry lesionat, Etoo desaparegut i Messi desactivat, l'atac blaugrana ho insistia tot a la inspiració d'Iniesta, però les seves jugades per la banda esquerra gairebé sempre resultaven més bullicioses que efectives, i el Barça, amb el punt de mira desviat, seguia amenaçant Cech només amb xuts llunyans. El col·legiat Tom Henning ha semblat donar el cop del gràcia al conjunt visitant a l'expulsar Abidal per una piscinada d'Anelka a 25 minuts del final de partit. Ni tan sols llavors el Chelsea ha tingut inconvenients a deixar que el seu rival seguís portant la iniciativa del joc. Més tard, l'àrbitre ha aplicat la llei de la compensació al no assenyalar unes clares mans de Piqué dins de l'àrea i ha deixat que el Barcelona seguís viu fins al final. Tan viu, que en l'última arribada, en l'última aproximació a Cech, en l'última empenta del partit, Iniesta ha deixat mut Stamford Bridge amb un golàs que ha fet justícia i que fica el Barça en la final de la Copa d'Europa. A Roma, espera el Manchester United. FOTOGALERIA SPORT: Les millors imatges del partit

Chelsea 1- Barça 1. Los mirakles axistixen!!!

...i avui n'hem viscut un. Puyal 060509 resum elPunt.cat: La Moreneta és blanca.

Castells admet que no hi ha "avenços tangibles" en el finançament

El conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells, ha afirmat aquest dimecres al Parlament que no hi ha "avenços tangibles" en la negociació amb l'Estat sobre el model de finançament, però ha subratllat que sí que s'han obert temes que estaven bloquejats.

En resposta a una pregunta de CiU al Parlament, Castells ha remarcat que la remodelació del govern espanyol ha permès reobrir assumptes bloquejats, com el model i la quantitat addicional que hauria de percebre Catalunya. "Desgraciadament no puc dir que hi hagi avenços tangibles, però sí que és important que hi hagi vies obertes que fins ara estaven relativament bloquejades", ha argumentat.

Ha assenyalat que hi ha hagut declaracions "que ajuden a crear un clima i que són relativament positives", en referència a les paraules del nou vicepresident de Política Territorial, Manuel Chaves, que va admetre que els recursos per a Catalunya són insuficients, que Catalunya ha de quedar per sobre de la mitjana i que difícilment pot haver-hi acord sense Catalunya.

Carod diu que la investidura de Patxi López és la culminació "de la croada espanyolista" d'Aznar

Carod valora l'actual situació política basca i diu que malgrat que l'acord entre socialistes i populars és "aritmèticament possible", només "és possible fruit de l'anomalia política que ha generat una llei de dubtosa qualitat democràtica com és la llei de partits", perquè ha deixat fora del parlament de Vitòria l'electorat "més directament afectat i decisiu en el cas d'una sortida política al conflicte".

"L'acord amb els populars", continua Carod, "deixa als socialistes bascos en una situació molt delicada", presoners de l'estratègia espanyolista d'un partit més obsessionat amb el mapa del temps d'EiTB que pel benestar dels bascos". Carod creu que amb aquest pacte es culmina "la croada espanyolista que José María Aznar va iniciar l'any 1998" i que la investidura de Patxi López "és la victòria pòstuma de Jaime Mayor Oreja i Nicolás Redondo Terreros".

Quant a la retirada d'Ibarretxe de la primera línia política, Carod diu que "assetjat per fora i per dintre, potser no tenia altra sortida que aquesta. De vegades cal fer un pas enrere per fer-ne dos endavant" i eleva l'"ambició nacional i èpica col·lectiva" de l'exlehendakari.

Pel que fa a Catalunya, afirma que des del país "hauríem d'evitar tota mena d'analogies entre les dues realitats polítiques, que afortunadament per als catalans són molt diferents". Així, insta CiU a la prudència "perquè al seu dia va votar la llei de partits al Congrés i va obrir la porta a possibilitar aritmèticament la majoria que ara governarà a Euskadi".

Bloc del Carod: El lehendakari de la llei de partits

Europa dels Pobles-Verds es presenta com la candidatura que 'dóna veu' als 'interessos nacionals' de Catalunya

El dret a decidir serà un dels punts principals en el programa ERC, BNG, Aralar, Els Verds, Eusko Alkartasuna, Chunta Aragonesista i Entesa per Mallorca s'han unit per formar la coalició Europa dels Pobles-Verds que ha estat presentada aquest dimecres a Madrid. La seva carta de presentació és considerar-se l'única candidatura a les eleccions europees que defensa els 'interessos nacionals' dels diferents territoris de l'Estat espanyol. Pel candidat d'ERC i cap de llista de la coalició, Oriol Junqueras, es tracta de dotar els diferents països de l'Estat de la millor 'caixa d'eines política possible: la pròpia d'un estat'. També consideren un aspecte clau les mesures a adoptar des de la Unió Europea per superar la crisi econòmica.

L'Obra Cultural Balear fa una crida a "tots els mallorquins" per participar a la cadena humana per la llengua

Les entitats que organitzen la cadena humana per la llengua han expressat el suport a l'acte i n'han fet una crida a la participació. L'Obra Cultural Balear ha convocat pel proper dissabte 9 de maig una gran reivindicació a Palma en favor dels drets lingüístics dels catalanoparlants davant de la situació actual. Cal recordar que diversos sectors de la societat, entre els quals el PP, duen de fa uns mesos una política agressiva envers la llengua catalana. Així doncs, l'OCB, amb el suport d'una vintena d'entitats ha organitzat per aquest dissabte una cadena humana amb el lema "drets per la llengua". Aquesta serà de caràcter popular i anirà a càrrec dels reconeguts Música Nostra i de Sarau Alcudienc. També a la plaça de Cort i a la mateixa hora, els més petits podran gaudir de l'actuació musical del grup Cucorba.

Un miler de persones demanaran que l'exèrcit espanyol marxi del castell de Montjuïc

Aquest dimecres s'ha convocat la campanya '1.000 per la pau' per fer una gran cadena humana a tot el perímetre del Castell de Montjuïc. L'objectiu de l'acció és reivindicar la plena cessió del castell 'sense condicions' i reclamar que l'exèrcit abandoni aquest recinte. La gran cadena humana està convocada pel pròxim 16 de maig a les 12 del migdia, tres dies després de la commemoració del centenari de l'afusellament al mateix castell del pedagog Francesc Ferrer i Guàrdia. Tot plegat, ho ha explicat el president del grup municipal d'ERC a Barcelona, Jordi Portabella i el president d'ERC a Barcelona. Oriol Amorós. Aquesta acció arriba després del pacte entre PSC i PP que avala la continuïtat del ministeri de Defensa al consorci del castell.

ERC creu que al PSC ja no li serveix el 'si tu no hi vas ells tornen' després del pacte a Euskadi

La portaveu parlamentària d'ERC, Anna Simó, creu que el PSC no podrà tornar a utilitzar 'l'excusa del Si tu no hi vas ells tornen', ja que els socialistes s'han 'aliat amb els que tornen' al País Basc. 'Aquesta excusa ja s'ha acabat', ha dit. Simó ha denunciat que el pacte entres socialistes i populars comporta 'frontisme pel frontisme' i que les formacions que van donar suport a la Llei de partits 'sabien a què jugaven i era com posar un element de rellotgeria a l'espera que en algun moment esclatés'. 'En seu moment la Llei de partits es va posar a dormir fins que donés els seus fruits', ha dit.

Junqueras adverteix que Barroso proposarà de nou les 65 hores si torna presidir la Comissió Europea

El candidat d'Esquerra Republicana a les eleccions europees, Oriol Junqueras, ha advertit que si 'malauradament' el Parlament Europeu torna a votar José Manuel Durao Barroso com a president de la Comissió Europea, tornarà a portar la proposta per ampliar fins a 65 hores laborables a la setmana la jornada laboral, en cas que el treballador i l'empresari arribin a un acord. Junqueras ha recordat que el fet que el Parlament Europeu vetés la Directiva del Treball de la Comissió Europea és una 'clara victòria que posa de manifest que la voluntat d'alguns estats de tendència neoliberal no sempre es pot imposar'. El candidat considera que la possible normativa 'és poc respectuosa amb els drets laborals'.

Oriol Junqueras creu que el més important 'és que la ciutadania prengui consciència de les qüestions tan transcendentals que es discuteixen a Europa i del pes que pot tenir el Parlament Europeu'. Per aquest motiu, ha desitjat que 'millorin les previsions de participació de les pròximes eleccions, ja que és l'única oportunitat de l’esquerra transformadora d'empènyer l'esquerra més acomodada, que representa el grup socialista europeu, cap a posicions més socials'.

Ignasi Riera: Sis eren sis

Haurà de tornar La Trinca per cantar les gestes del "més que un club". Jo no era a Madrid, el dia de la pàgina gloriosa, i sí en un racó d'Andalusia, a tocar de Portugal. El 2-6 va causar impacte entre les persones que ens sabien tacats de barcelonisme. Els noms de Xavi, Piqué, Henry, Iniesta i tota la resta, més colla que mai, obrien la porta al comentari a favor del gran protagonista: Pep Guardiola. I com m'inflava cada cop que me'n parlaven bé! I més després d'una campanya irritant de la majoria de papers esportius que es venen a Madrid i que ja donaven per fet, amb un fatalisme sense marge per a errors, el triomf final del "Reial" Madrid, al partit i a la Lliga. L'empat del dimarts al partit contra el Chelsea al Camp Nou resolia totes les incògnites: "El Barça arriba enfonsat, desmoralitzat, buit, sense cap esperança de triomf al seu enfrontament al Bernabéu". Carles Santacana, en el seu treball lúcid sobre les males llets que el nom del Barça generava i genera a Madrid, destaca el paper del diari Marca..., que ja des del primer moment, als anys 40, proposava la supressió del FC Barcelona i la seva absorció pel Real Club Deportivo Español. En tot cas, i en la retransmissió del partit per La Sexta, Jorge Valdano, tan filòsof de les formes educades, amb l'1-0 del Madrid, tornava a cantar el poema del tòpic: "La elegancia del Barça sucumbe de nuevo ante la eficacia del equipo blanco". Després del matx, encara m'han semblat més impúdics alguns comentaris: "La razón de la victoria del Barça arranca con la decisión aberrante del comité de competición de sancionar al defensa del Madrid Pepe". Em vaig posar a tremolar: ¿no haurien volgut trinxar Messi o Eto'o i ho haurien considerat un element més de la Santa Cruzada? Al barri on visc, i com que la majoria són de l'Atlètic de Madrid, vivim, encara, entre núvols d'eufòria.