El filòleg Til Stegmann assegurava aquesta setmana des de la Universitat Catalana d'Estiu, a Prada de Conflent, que no seria necessari impartir classes d’espanyol a Catalunya, i defensava que els alumnes catalans “aprenguin el castellà a través del mètode EuroCom al mateix temps que aprenen la resta de llengües d’origen llatí”.
Però el càrrec de la Generalitat va recordar que a la pràctica, la proposta d’Stegmann d’ensenyar el castellà al mateix nivell que altres llengües romàniques és inviable perquè el sistema legal actual ho impedeix. Tot i així, Bernat Joan va afirmar que amb una altra legislació corresponent a un Estat propi, “no sé fins a quin punt les classes de castellà haurien de ser obligatòries. A França no tothom ha d'aprendre castellà a les aules, i no vol dir que la gent no en pugui saber igualment”.
En aquest context, Joan va proposar d’obrir un debat sobre “quines llengües de comunicació internacional –incloent-hi el castellà- ens interessen més als catalans, quina hauríem de promoure més i com ens hem de relacionar amb el món”.
Pel que fa al paper d’ERC al govern en matèria lingüística, el secretari de política lingüística ha reconegut que el fet que hi hagi retrocessos o més decantament cap a certes posicions que no són les que defensen els republicans "pot ser motiu de greus friccions”. En referència a la tercera hora de castellà, ha remarcat: “No seria decisió meva si ERC hauria d’abandonar o no el govern per aquests motius”, ha al·legat.




































































































Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada