La Confederació de Consumidors i Usuaris (CECU) ha advertit avui que l'empresa European Lottery Guild està anunciant a la publicació d'una aerolínia europea la venda de participacions d'entre 40 i 800 euros per al Sorteig de Nadal que toquen una de cada sis vegades.
L'empresa afirma que la seva seu és a Holanda, tot i que la venda o promoció de loteria espanyola fora d'Espanya no és legal, i es val, al publicar-se en una aerolínia, de l'escàs coneixement que alguns estrangers tenen sobre el funcionament dels jocs d'atzar a Espanya per oferir la venda de participacions. Això sí, l'empresa demana la reserva de les participacions per telèfon mitjançant targeta de crèdit.
Els reclams per als incauts són el nombre limitat de dècims, l'exempció d'impostos de les quantitats que es poguessin guanyar i unes possibilitats de guanyar de sis a una, així com l'import total del sorteig, que ascendeix a 2.300 milions d'euros. A més, l'anunci està escrit en anglès per mirar de donar-li l'aparença d'autenticitat, fundant la falsa creença que és possible guanyar un premi de la Loteria espanyola a través d'European Lottery Guild.
La major part del país ha registrat aquesta nit temperatures sota zero o que han fregat els zero graus. Demà, podrien arribar precipitacions en forma de neu a cotes baixes. La Direcció General de Protecció Civil de Catalunya ha activat avui la fase d'alerta del Pla especial d'emergències per nevades (Neucat). L'activació de l'alerta s'ha fet arran de l'avís de nivell 1 de risc per neu a partir de la propera matinada. Segons el Servei Meteorològic, entre la una de la matinada i les set del matí d'aquest dilluns es poden acumular gruixos de neu superiors als 2 centímetres en cotes superiors a 300 metres al Principat.
Les comarques afectades serien el Baix Camp, Baix Ebre, Priorat, Ribera d'Ebre i Terra Alta. Les nevades també poden afectar altres comarques com l'Alt Camp, Alt Penedès, Baix Llobregat, Baix Penedès, Barcelonès, Conca de Barberà, Garraf, Garrigues, Montsià, Segrià i Tarragonès.
S'ha acabat el debat sobre el nom de l'equip de Pep Guardiola. A partir d'ara, aquest Barça serà recordat com 'el Barça de les 6 Copes'. El sisè títol, de sis possibles, ha arribat de la mà del Mundialet de Clubs, que el Barça ha assolit després d'imposar-se a la final enfront de l'Estudiantes argentí.
Però l'afició culé ha patit, i d'allò més. El gol de l'empat ha arribat de la mà de Pedro, a dos minuts del final, i Leo Messi ha aparegut al principi de la segona part de la pròrroga per donar el títol als blaugrana, que s'afegeix així a Copa, Lliga, Champions, Supercopa d'Espanya i Supercopa d'Europa.
El Barça ha estat fidel a la seva filosofia, un cop més, i ha trobat la recompensa, també un cop més. Ha remuntat un gol inicial de l'Estudiantes, un excel·lent cop de cap de Bosselli a les acaballes de la primera part, durant la qual el Barça no s'ha trobat còmode, l'àrbitre mexicà no ha pitat un clar penal sobre Xavi i els argentins han aconseguit desfer el joc de toc dels blaugrana.
Com ja va passar a les semifinals, a la segona part tot ha canviat. Pep Guardiola ha fet els retocs necessaris durant el descans, ha deixat Keita al vestuari i ha entrat Pedro. El Barça s'ha fet amo i senyor del terreny de joc, tot i no arribar a porteria amb molta claredat, excepte un remat d'Ibrahimovic amb l'esquerra i una acció de Pedro que no ha arribat a la rematada per ben poc.
La paciència dels blaugrana ha trobat la recompensa dos minuts abans del final, quan Pedro -que també passarà a la història amb un capítol personal ja que ha marcat a totes sis competicions- ha aprofitat una assistència de cap de Piqué per, també amb el cap, superar el porter argentí. Un gol d'un canari que sembla tocat per la vareta màgica, que feia justícia i que portava el partit cap a la pròrroga.
La pròrroga també ha estat un monòleg dels homes de Guardiola i el gol només era qüestió que arribés. I ha arribat. A la segona part del temps extra afegit, tot just iniciada, una centrada de Dani Alves ha trobat desmarcat Leo Messi, que ha rematat amb el pit. Amb l'escut. Un gol màgic que donava al Barça el sisè títol d'una temporada que ja era inoblidable amb el triplet, però que ara passarà a la història amb lletres d'or i el nom de 'Barça de les sis copes'.
Al final del partit, un dels primers en fer declaracions ha estat el president blaugrana, Joan Laporta, que ha volgut dedicar el títol "a tots els barcelonistes de tot el món, repeteixo, de tot el món". Laporta també ha recordat, traient pit, que d'aquesta manera el Barça és reconegut com a millor club del món i que s'estableix un rècord amb els sis títols "igualable, pero no millorable. Per tant, el millor Barça de la història".
FOTOGALERIA SPORT: Les millors imatges del partit
La Coordinadora Nacional de les Consultes ha celebrat avui una assemblea plenària, però no ha parlat sobre la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per convocar un referèndum vinculant el 25 d'abril que tres dels seus membres (Anna Arqué, David Vinyals i Josep Antón Martínez Llorach) van presentar dilluns al Parlament 'a títol individual'. Segons ha explicat a el diputat d'ERC Uriel Bertran, la Coordinadora en queda al marge i es dedicarà exclusivament a organitzar consultes sobiranistes. De fet, aquesta reunió ha servit per començar a organitzar la propera cita, del 28 de febrer. Així, ni tan sols s'ha sotmès a votació cap qüestió referent a la ILP, que només assumeixen els seus promotors a títol individual.
Esquerra denunciarà qualsevol intent que pretengui que en aquesta legislatura no s'aprovi la llei
El president d'ERC, Joan Puigcercós, ha assegurat avui que la seva formació política vetllarà perquè no s'endarrereixi l'aprovació de la llei que pretén prohibir l'espectacle taurí, després de l'admissió a tràmit ahir al Parlament de la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) que advoca per això.
"El que no acceptarem ara és dilatar el procés, que és el que es pot intentar perquè no s'acabi d'aprovar mai la llei. Per tant, denunciarem qualsevol voluntat de dilatar el procés perquè en aquesta legislatura no es pugui aprovar la llei", ha declarat Puigcercós al Consell Nacional del partit republicà.
Per al líder republicà la Iniciativa Legislativa Popular "és un "clamor" i era "un anhel d'ERC", i podria fer que Catalunya fos "capdavantera en drets civils, i en drets i benestar dels animals".
Puigcercós ha destacat que el seu partit ha estat "coherent" en el seu vot, ja que ha recordat que van ser ells els promotors de la reforma de llei de protecció dels animals de 2003 i que el seu partit ha declarat antitaurins alguns dels municipis on governa.
El vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, el conseller d'Interior i president d'ICV, Joan Saura, i el president d'ICV-EUiA al parlament, Jaume Bosch, han reivindicat aquest divendres la vigència dels plantejaments ideològics de Nacionalistes d'Esquerres (NE) 30 anys després de la seva formació.
Els tres ex militants i impulsors de Nacionalistes d'Esquerra han participat amb altres ex dirigents de la formació ja extingida en la presentació de l'arxiu històric de NE que la formació d'ICV Nous Horitzons ha elaborat amb l'Arxiu Nacional de Catalunya. L'acte s'ha fet al Casino l'Aliança del Poble Nou de Barcelona, on va néixer NE el desembre del 1979.
El president de la Generalitat, José Montilla, ha assegurat durant l'acte solemne de celebració del 650è aniversari de la institució que afirmar que Catalunya és una nació és "definir una realitat" i no un "desig constitucional".
Montilla, durant la declaració a la qual han assistit representants de totes les forces polítiques, ha subratllat que afirmar la nacionalitat de Catalunya és possible per la "continuïtat històrica" de la Generalitat, tot i dictadures i guerres, i per tant no és un deliri o un caprici, sinó la "suma de sentiments i fets".
"En afirmar que Catalunya és una nació simplement volem expressar lliurement allò que som i allò que volem seguir sent", ha insistit, si bé ha afegit que l'esmentada afirmació es pot fer des de la "lleialtat" a la resta de "pobles veïns" amb els quals es comparteix una realitat política d'abast més ampli, referint-se a la resta de regions.
El president número 128 de la història de la Generalitat ha afirmat que l'institució no és un "accident de la història", sinó més aviat el fruit d'un "esperit tossut" de desig per a la pau, la justícia i la llibertat, ja que "a Catalunya, democràcia equival a autogovern".
Citant el cantautor Joan Manel Serrat, ha recordat que Catalunya és una "pàtria disposada a rebel·lar-se quan se la nega", i ha afirmat també que la nacionalitat no es reivindica simplement per un desig de "reconeixement institucional".
Finalment la Cimera contra el Canvi Climàtic celebrada a Copenhaguen ha assolit un "acord de mínims", i no vinculant, després d'una llarga matinada de debats. Els líders de les grans potències havien assolit un pacte no vinculant que establia un compromís de reduccions de gasos hivernacles -obligatoris i voluntaris- i ajudes financeres als països pobres, però la negativa de l'eix bolivarià (Veneçuela, Cuba, Nicaragua i Bolívia) i Sudan a signar-lo per considerar-lo insuficient ha posat en perill, fins i tot, aquest acord mínim que tots els líders ja s'han afanyat a dir que cal millorar.
Una argúcia legal, "prendre nota de l'acord pactat", ha permès aprovar el document sense consens -calia el vot unànim dels 192 països presents- i posar en marxa amb caràcter urgent i immediat una ajuda de 21.000 milions d'euros als països pobres durant el trienni 2010-2012.
VilaWeb: Els Estats Units i la Xina patrocinen un acord ínfim a Copenhaguen
Els defensors dels bous a les Terres de l'Ebre temen que el Parlament pugui deixar-los sense tradició. Asseguren que no es maltracta els animals i busquen protecció legal per poder continuar fent correbous
Gervasi Aspa (ERC), alcalde de Deltebre, es declara contrari a les corrides de toros, però és un defensor a ultrança de la "cultura" dels bous. "Si es prohibís, la gent se sentiria atacada i es mobilitzaria", afirma. "Estem molt preocupats", corrobora Ferré.
Segons l'alcalde de Deltebre, a més, en cap de les modalitats de bous que se celebren en municipis del Baix Ebre i el Montsià (les més populars són el bou capllaçat, en què l'animal és arrossegat amb llaços lligats a les banyes, i el bou embolat, amb boles de foc a la cornamenta) es maltracta els animals. Aspa atribueix les crítiques al "sectarisme" i al "desconeixement", i assegura que, des fa quatre anys, hi ha un protocol de bones pràctiques promogut per la delegació del govern que assegura el respecte per l'animal.
Com que les denúncies de les protectores no cessen, alguns ajuntaments busquen la manera de blindar la tradició. Una via que impulsa CiU és donar rang de llei al citat codi de bones pràctiques. Els plens de Deltebre, l'Aldea i Amposta han aprovat demanar al departament de Cultura que inclogui la festa dels bous al catàleg de patrimoni, i que sigui reconeguda com a festa d'interès nacional. "Esperem obtenir reconeixement i protecció. Prohibir-la seria un daltabaix", diu Daniel Andreu (ERC), alcalde de l'Aldea.
Avui: L'Agrupació de Penyes i Comissions Taurines de les l'Ebre assegura que 'massa gent opina sense conèixer la realitat'
Una altra veu alçada enmig del garbuix posterior a les consultes del 13-D. Els representants de la Plataforma pel Dret de Decidir (PDD) han demanat aquest divendres als polítics professionals que s'apartin de l'organització dels referèndums populars sobre la independència. "Les persones interessades a formar part d'alguna plataforma o llista electoral no haurien de formar part de la Coordinadora Nacional", han advertit en un comunicat.
Segons el seu punt de vista, de cara a les consultes que es preparen per al 28 de febrer i el 25 d'abril –data en la qual es podria fer la votació a Barcelona tot i que no és segur–, caldria "renovar la Coordinadora".
"La Coordinadora Nacional de la consulta va ser creada única i exclusivament per donar suport a la consulta i qualsevol altre objectiu manifestat per membres de la Coordinadora ha estat fet a nivell personal i no representa la Coordinadora", alerta la PDD, que creu que cal defugir "els personalismes". "Els protagonistes han de ser les entitats locals i no els membres de la Coordinadora", sentencia la plataforma presidida per l'advocat Josep Cruanyes.
El ple del Parlament ha acordat aquest matí, en una sessió històrica, tramitar una llei abolicionista, en derrotar les esmenes a la totalitat que havien presentat el PSC, el PP i Ciutadans.
El vot de 67 diputats ha derrotat les esmenes, mentre que 59 parlamentaris hi han donat suport i 5 més s'han abstingut. En decaure les esmenes, la iniciativa legislativa popular (ILP) presentada pels antitaurins ha tirat endavant, cosa que ha aixecat una gran expectació dels nombrosos periodistes estrangers que hi ha avui al Parlament.
Tant PSC com CiU havien decretat llibertat de vot en aquest debat, i la votació ha estat secreta. Al final s'ha fet evident que 34 diputats d'aquests dos grups s'han decantat per derrotar les esmenes a la totalitat, si bé la majoria de parlamentaris socialistes s'han mantingut a favor dels toros.
Avui: Els taurins presenten batalla i es mobilitzen per convèncer el Parlament que aturi la prohibició de les corrides
El president d'Esquerra a les Illes Balears i Pitiüses, Joan Lladó, ha explicat avui que els càrrecs del seu partit abandonen el Govern, el Consell de Mallorca i l'Ajuntament de Palma a causa dels últims casos de corrupció que afecten diferents membres del govern balear i que, segons indiquen, trenquen el codi ètic contra la corrupció que va permetre fa pocs dies de salvar la crisi instaurada al Govern i al Consell. A més, exigeix 'que els ciutadans puguin decidir en convocatòria electoral si volen seguir dipositant la seva confiança en partits que avalen càrrecs polítics que en la passada legislatura dugueren a terme actuacions condemnables.'
Lladó recorda que el 18% dels càrrecs del Consell i el 10% dels regidors de Palma es veuen implicats en casos de corrupció. Afirma que ERC no prejutjarà ningú, 'però no podem acceptar que les nostres institucions i tots els seus responsables puguin ser valorats per la ciutadania en general com a còmplices o corresponsables d' actuacions individuals immorals o il·legals'.
El conseller d'Educació, eMaragall, considera que no hi ha "cap risc" per a la continuïtat del català com a llengua vehicular de l'educació a Catalunya, malgrat la proposta del PP. eMaragall ha reiterat la constitucionalitat de la llei d'educació de Catalunya (LEC), tot i que ha estat ambigu en relació a la negociació amb el ministeri. Alhora, ha defensat que "a Catalunya les coses s'han fet sensatament" i s'ha declarat partidari "d'aplicar el sentit comú" i no pas "normes ni prohibicions" en relació a la presència de símbols religiosos a les escoles, al contrari del que estableix una proposició no de llei aprovada a principis de desembre al Congrés de Diputats.
Un estudi fet des del Programa d'Ecosistemes Aquàtics de l'IRTA ha constatat que l'estat ecològic del tram final del riu Ebre no és satisfactori, malgrat que en alguns aspectes, com la qualitat de l'aigua, ha millorat.
Així ho ha explicat el director tècnic del Programa, Carles Ibàñez, que ha deixat clar que malgrat la qualitat de l'aigua és millor que fa deu anys, aquesta ha contribuït a generar altres problemes en l'ecosistema com és l'aparició de macròfits (algues) que es converteixen en hàbitat de plagues com la mosca negra o afavoreixen la proliferació d'espècies de peixos invasores. L'estudi, finançat pel Ministeri de Ciència i l'Agència Catalana de l'Aigua, s'ha fet entre el 2006 i el 2009.
El Punt: La disminució del fòsfor a l'aigua de l'Ebre és la causa de les algues
Més de 300 persones han acomiadat amb aclamacions i aplaudiments l'activista sahrauí Aminatu Haidar a l'aeroport de Guacimeta, on ha arribat la defensora dels drets humans en una ambulància medicalitzada escortada per la Guàrdia Civil per pujar a l'avió amb destinació a casa seva, a Aaiun, sense passaport marroquí ni espanyol i amb un salconduit d'Espanya per sortir del país. L'avió ha sortit a les 22.23 hora local.
Membres de la comunitat sahrauí han expressat la seva alegria a les instal·lacions aeroportuàries amb crits de "victòria" i "el Sàhara lliure vencerà" per acomiadar Haidar, acompanyats per membres de la Plataforma de Solidaritat que han estat amb ella durant aquests 32 dies en vaga de fam, la representant del Centre Robert Kennedy de Justícia i Drets Humans, Marcela Gonzalves, i la dona de l'escriptor José Saramago, Pilar del Río, entre altres.
L'activista Aminatu Haidar ha assegurat avui que el seu retorn a Aaiun és una "victòria per a la causa sahrauí", després de 32 dies en vaga de fam a l'aeroport de Lanzarote i després de ser expulsada i el seu passaport retingut per les autoritats marroquines.
"Això és una victòria per al dret internacional, per a la justícia internacional i per a la causa sahrauí", ha explicat Haidar, que ha sortit en cadira de rodes de l'habitació a l'hospital de Lanzarote. Haidar ha atès els mitjans de comunicació a les 21.25 hores al mateix Hospital General de Lanzarote, abans de sortir en direcció a l'aeroport de l'illa de Lanzarote. Haidar ha dit als periodistes que, si li torna a passar el mateix que fa 15 dies quan no li van permetre el trasllat quan ja era a l'interior de l'avió, seguirà la vaga de fam.
Com si fos Reagrupament per sense ser-ho. "Per anar cap al mateix lloc no cal anar-hi agafats de la mà. Hi podem anar un al costat de l'altre", argumentava un dels promotors del manifest després la presentació.
Sota el títol Manifest de suport a Suma Independència, el text demana: "Ara cal que tots aquells que tenim l'objectiu que la nostra nació formi part del concert de les nacions lliures del món deixem provisionalment de banda les nostres diferències i ens unim superant les nostres diferències polítiques, culturals i socials per aconseguir una majoria parlamentària per proclamar la independència de la nostra nació."
Per tant, conviden tots els sobiranistes a sumar-se al manifest de suport a la "constitució d'un moviment unitari per a la creació d'una alternativa electoral independentista per tal d'assolir un Estat català independent".
D'entre els promotors del manifest, quatre s'han assegut aquest dijous a la taula de la sala d'actes del Col·legi de Periodistes per fer-lo públic: mossèn Josep Dalmau, el president de Catalunya Acció, Santiago Espot, el catedràtic i membre de Deumil.cat Enric Canela i el representant d'Acte de Sobirania Enric Fontanals. Tots han assegurat que no tenen cap intenció de crear la seva pròpia marca electoral, però que ho hauran de fer si ningú no els segueix. "Si ningú comparteix aquest esperit, haurem de crear una alternativa", ha admès Espot.
Qui va ser alcalde de Badalona entre 1983 i 1999, el socialista Joan Blanch, anima la societat civil badalonina a què celebri una consulta independentista com les que van tenir lloc diumenge a 166 poblacions d'arreu del país. Ho va fer ahir en el transcurs d'un acte públic organitzat per la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Badalona al Casal Antoni Sala i Pont, amb la finalitat de valorar les consultes del 13-D i d'estudiar la possibilitat d'impulsar un referèndum similar a la ciutat de Badalona.
La premsa internacional s'ha abocat per seguir demà el debat de la iniciativa legislativa popular (ILP) al Parlament que proposa prohibir a Catalunya les corrides de toros, però en canvi mantenir els correbous típics de les Terres de l'Ebre. Hores d'ara hi ha 130 periodistes acreditats, quasi el doble del que és habitual al plens. La forta presència de mitjans ha obligat a ampliar els llocs per treballar a la sala de premsa del legislatiu català.
Entre els mitjans que s'han acreditat per seguir la sessió hi ha el diari anglès The Times, les agències Associated Press, Reuters i France Presse, i la televisió francesa FranceTV, que té dues cadenes. A banda d'aquests periodistes, que podran seguir el debat des del legislatiu, s'han interessat per la qüestió des d'Al Jazzera fins a la RAI italiana passant pel rotatiu alemany Süddeutsche Zeitung.
Mai un debat al legislatiu català havia despertat tanta expectació internacional. La ILP tirarà endavant si queden derrotades les esmenes a la totalitat que han presentat el PSC, el PP i Ciutadans. Socialistes i CiU han decretat llibertat de vot, mentre que ERC i ICV han anunciat que s'oposaran a les esmenes.
Després del polèmic episodi de les fotografies a SMS de diputats, els serveis del Parlament han preparat una manera de votar que garantirà totalment l'anonimat del vot, que serà secret a petició del PSC. Segons fonts del legislatiu, ni tan sols els companys d'escó podran saber el que vota un diputat.
El Congrés ha aprovat la nova Llei de l'avortament gràcies als vots de PSOE, PNB, ERC, BNG, IU, ICV, NaBai i dos diputats de Convergència. En contra dels vots d'una part de CiU, UPN i UpyD.
El PP ha mantingut la seva posició inicial i el seu nou portaveu, Santiago Cervera, ha assegurat que el govern espanyol no ha buscat el consens i la reforma intenta "dividir i crispar".
Les modificacions de la nova Llei suposaran que les noies d'entre 16 i 17 anys hagin d'informar els pares si volen interrompre el seu embaràs, amb excepcions, inclou l'objecció de consciència del personal sanitari directament implicat en la intervenció i l'educació sexual.
El ministeri de Cultura va adquirir ahir 10 fotografies d'Agustí Centelles per 12.300 euros, en una subhasta celebrada a la sala Soler i Llach de Barcelona. També va comprar 80 lots d'altres fotògrafs que van arribar a un valor de 90.000 euros.
Entre les imatges subhastades hi ha dues de les més conegudes de Centelles; la dels guàrdies d'assalt amagats darrere dels seus cavalls, de 1936, i la del bombardeig de Lleida de 1937, en què una mare plora la mort del seu fill. Van arribar a un preu de 3.500 i 1.600 euros, respectivament.
A partir d'ara el ministeri de Cultura decidirà a qui atorga aquestes 10 fotografies, d'entre totes les institucions interessades.
Les Corts d'Aragó han aprovat aquest dimecres l'anomenada llei de llengües, que reconeix la pluralitat lingüística de la comunitat i el dret dels ciutadans de les zones on es parla castellà, aragonès o català a adreçar-se a l'administració en la seva llengua, a més de garantir-ne l'ensenyament.
La llei d'ús, protecció i promoció de les llengües o modalitats lingüístiques pròpies, tanmateix, deixa clar que el castellà és l'única llengua oficial d'Aragó i relega el català i l'aragonès a llengües "pròpies, originals i històriques" que, dins d'aquesta definició, "han de ser conservades".
Durant el debat parlamentari, el socialista Carlos Álvarez, ha defensat la creació de dues acadèmies lingüístiques, de català i d'aragonès, i ha subratllat que "científicament" està comprovat que les parles locals de la Franja formen part del català, "la paraula maleïda".
Demanem un calendari progressiu i urgent de tancament de les centrals nuclears, la no renovació del permís d'explotació d'Ascó i el rebuig al cementiri nuclear.
Anirem des de la Delegació del Govern de l'Estat al Pla del Palau fins a la seu de FECSA-ENDESA, al Paral·lel de Barcelona.
CANC
Que quedigue clar !!!
Divendres, 3 de juny de 2011, a 2/4 de nou de la tarda, al Casal "Flor de Maig" del Masroig
Pel Poble, Gent del Poble
Festa d'Agraïment.... 6 a 1
divendres, 27 de maig de 2011, de les 20:30 a les 23:30, a la Plaça de l'Arenal.
Volem compartir amb valtros l'alegria pels resultats del passat diumenge. Volem compartir amb valtros la il·lusió per fer-nos confiança. Veniu, farem una mica de festa. I veniu sense sopar!
...per quan vingui un altre juny...
Lluís Llach-Somniem
canonització
promou la causa ...
Antoni Tahull 140610 CATr
Antoni Tahull: "Rafael Vidal, alcalde d'Ascó, ha sigut valent per defensar el seu poble davant del tema del Magatzem de Residus Nuclears"
Sant Rafael Vidal li vol fotre lo puesto al Pere Sans?
L'única cosa que se salva d'aquest 2009! Gràcies!
VISCA EL BARÇA, NOIS, que hem fet història! Gaudim-ho i deixem-nos-hi la pell!!!
Entrevista a Xavi (Avui)
Ho heu fet molt bé, Marta!!!
Marta Cid 140709 la nit a RAC1
"...però lo que no podem fer dir a l'Estatut és allò que no diu i que natros ja vam advertir que no deia. I el que no diu és que tinguem concert econòmic... Nosaltres hem fet el que havíem de fer..."
especial sobre les Terres de l'Ebre
Jesús Sorribes: les Terres de l'Ebre no poden estar al servei de l'àrea metropolitana
Els polítics de l'Ebre, sols davant el territori
Artur Gaya (Quico el Célio): 'Des de l'Ebre, tinc la sensació de mentida molt grossa'
Plataforma en Defensa de l'Ebre: 'No ens sentim representats per cap partit'
Resum de la manifestació contra el transvasament a Amposta
Opinions dels manifestants contra el transvasament
Lectura del manifest contra el transvasament de l'Ebre
'De sequera ara està clar que no n'hi ha'
Madrid, 22 de maig de 2008
Raimon-18 de maig a la Villa
Raimon-He mirat aquesta terra
Raimon reviu el concert a la Complutense de fa 40 anys 230508 CATr