lo carrer del riu

lo carrer del riu

03 de setembre, 2008

Manifestació a la Diada "per un Estat propi"

La societat civil es mobilitza al marge dels partits Diferents entitats oferiran una roda de premsa per a presentar la manifestació convocada per al proper 11 de setembre, amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya, i que durà com a lema "Som una nació, volem un Estat propi. Alguns dels representants que assistiran a la roda de premsa són Joel Joan (Sobirania i Progrés); Alfons López Tena (Cercle d'Estudis Sobiranistes); Elisenda Romeu (Plataforma pel Dret de Decidir); Isabel Pallarès (Intersindical-CSC); Sergi Blàzquez (Plataforma pro-Seleccions Catalanes); Rafael Castellanos (La Xarxa d'Entitats); Arnau Flores (Ciemen); Josep Castany (Catalunya Acció); Pedro Morón de la Fuente (Catalonia Acord); Enric Padrosa (Associació Roca i Farreras) i Diego Arcos (Casal Argentí a Barcelona i Col.lectiu Immi.Cat). Altres de les entitats que també s'han adherit a la convocatòria són la Comissió Centenari Estelada; Estatpropi.cat; FNEC (Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya); Club FNEC; Associació Cultural Espai-Cat; Associació Catalana per la senyera més gran del món; Plataforma per la Sobirania (de CDC); ADAC (Girona); Fundació Societat i Cultura; Associació Cultural EspaiCat; Estudiants en Acció; Revista El Timbal (Baix Gaià); Pep Cruanyes (Comissió de la Dignitat); MAPA (Moviment Arenyenc per a l'Autodeterminació); o el Col.lectiu Joan Baptista Basset de Vilanova del Vallès.

El perímetre nuclear de Vandellòs fa pinya per millorar la seguretat

Els alcaldes de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, l'Ametlla de Mar, Tivissa, Mont-roig del Camp i Pratdip es reuniran la setmana que ve «per mirar de trobar fórmules de manera conjunta que puguin millorar els protocols de seguretat, per fer-los complir de manera efectiva i per mirar de tenir una comunicació més fluïda amb les centrals», segons va avançar ahir en un comunicat l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar. L'alcalde de la Cala, Andreu Martí, considera que les centrals nuclears «han de fer els deures perquè la població estigui tranquil·la» i que, en cas contrari, han de tancar les portes «per sempre».

VilaWeb/ElPunt: Front comú de l'àrea nuclear de Vandellòs per millorar la seguretat

Rubalcaba admet que Catalunya està "infrafinançada" i que les demandes de Montilla "no són un caprici"

El ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha admès aquest dimecres que Catalunya té un finançament "insuficient", i per tant, que la "queixa" de Montilla "no és un caprici".

No obstant, ha assegurat que Catalunya "ha d'entendre" que tot i que el seu govern "està disposat a millorar el seu finançament", "totes les comunitats autònomes tenen necessitats" i l'Estat "ha de veure el conjunt del país". "Els comptes", ha dit, "han de sumar 100".

Rubalcaba també ha admès que Catalunya històricament ha rebut un tracte "discriminatori i negatiu" per part de les inversions de l'Estat, un fet que segons ha afirmat es va començar a corregir a la disposició addicional tercera de l'Estatut.

VilaWeb/ElPunt: Rubalcaba admet que Catalunya, País Valencià i Illes estan infrafinançats

No diguis blat, si no és al sac i ben lligat!!!

El PSC, optimista amb el finançament perquè Espanya ja entén "les raons" catalanes Quan l'acord del tripartit i CiU per una carta catalana que estableixi els mínims irrenunciables en la negociació del finançament a Madrid encara no té data i segueixen els retrets entre socialistes i convergents per la poca discreció sobre les negociacions, el portaveu del PSC, Miquel Iceta, ha assegurat que hi ha raons per creure que l'executiu espanyol serà generós. Des del Parlament, Iceta ha apel·lat a un cert canvi de percepció des de l'Estat espanyol sobre la situació de Catalunya, i ha destacat que "cada vegada hi ha més gent de fora de Catalunya que reconeix que els catalans tenen part de raó, i que per tant, s'ha de fer alguna cosa".

El mateix Iceta ha exemplificat aquest optimisme revelant que "he sentit a dir a responsables autonòmics de molt nivell que, efectivament, l'actual model de finançament perjudica especialment Catalunya". Sense referir-s'hi explícitament, el portaveu del PSC ha inclòs en el llistat de dirigents espanyols el president de l'executiu espanyol, que dilluns passat va admetre que "Catalunya té raons" per voler canviar l'actual model de finançament.

D'altra banda, Iceta ha carregat contra CiU per la suposada filtració a la premsa de xifres concretes que s'haurien acordat en la taula de negociació dels partits catalans. CiU ha negat les filtracions, i insisteix que "ara el més important és fixar les bases del sistema, i quants diners de més haurà d'obtenir Catalunya".

El portaveu dels socialistes també ha responsabilitzat CiU del "fracàs estrepitós" del pacte del Majèstic que la federació nacionalista va firmar el 2001 amb l'executiu del PP presidit per José María Aznar. Segons el PSC, Catalunya en va sortir perjudicada perquè "no existeixen mecanismes d'actualització del sistema" ni mesures de revisió per a l'increment de la població.

El president de Castella-la Manxa troba "xocant" el front català

José María Barreda 030908 RAC1 El front comú català pel finançament "pot semblar xocant vist des de fora de Catalunya", segons el president de Castella-la Manxa. José María Barreda, que recentment ha proposat una reunió de barons socialistes per desencallar la negociació, assegura que les diferències del PSC amb els seus companys del PSOE són "de forma i de matís, més que no pas de fons". "Estic segur que si jo m'assec a parlar amb el president de la Generalitat, José Montilla, arribaríem a un acord", ha afirmat aquest dimarts en una entrevista a RAC-1.

Barreda admet que la trobada de líders del PSOE "no té data" perquè "encara estan pendents els congressos del partit a Madrid i a València, i el consell territorial encara no s'ha constituït formalment". Manté que la seva idea no pretén acorralar Montilla ni "posar-lo en cap compromís".

Després de declarar el "respecte" que sent per Catalunya com a "motor de la descentralització" de l'Estat que ha beneficiat Castella-la Manxa, Barreda ha explicat que entén que un govern de coalició, com el tripartit català, "ha de fer equilibris". També ha constatat que "a Catalunya moltes vegades els plantejaments territorials passen per damunt dels ideològics". Per Barreda, aquest fenomen, que ha afavorit el front català format pel tripartit i CiU –ara en perill–, "és lògic fins a cert punt, però s'ha de ser molt curós".

Pel que fa a la possibilitat que els diputats del PSC puguin votar contra els pressupostos generals de l'Estat si abans no hi ha acord pel finançament, el president manxec no vol "ni pensar-hi", ja que aquesta decisió "posaria el govern espanyol en una situació molt complicada". A més, creu que seria una "certa irresponsabilitat en un moment de crisi econòmica", perquè els pressupostos estatals poden incorporar mesures per pal·liar-la.

Barreda també ha opinat sobre la possibilitat, en debat permanent, d'un grup propi del PSC al Congrés. "Els diputats socialistes catalans tenen molta influència, i no els cal un grup propi", ha argumentat.

Greenpeace edita una guia per al sexe sostenible

L'organització ecologista Greenpeace Mèxic ha llançat per internet un decàleg de sexe respectuós amb el medi ambient. El document, titulat 'Guía Greenpeace per a un sexe amigable amb el medi ambient' es presenta sota el lema "Ser verd mai havia estat més eròtic". El primer consell: "Apaga els llums". Els manaments del sexe sostenible de Greenpeace fan referència també al fet que "Fruites de la passió... lliures d'OGM", suggereix a l'usuari que quan decideixi consumir guaraná, maduixes, esbarzer, mores, gerds, cireres o altres fruits afrodisíacs, s'asseguri que siguin orgànics, és a dir, "lliure de transgènics o pesticides". La guia també desaconsella consumir amb finalitats afrodisíaques "ostres i mariscs", perquè estan desapareixent dels oceans i recomana sabons i olis biodegradables. La llista té una referència a l'"Amor reciclat", que suggereix emprar envasos ja usats per col·locar-hi els condons, lubricants o joguines sexuals als dormitoris. "Fes servir ecolubricants" és el cinquè apartat del decàleg, que promou productes elaborats a base d'aigua, i no de petroli, com l'oli o la vaselina, i recorda que la saliva és el millor lubricant natural. El sisè punt es titula "Esclau de la passió, no del petroli" i adverteix del risc d'usar joguines sexuals fabricades amb Policlorur de Vinil (PVC), un material que genera "alguns dels químics més tòxics que existeixen". "Estalvia aigua en parella o grup" proposa als amants compartir el bany i "Llit sostenible". Els recomana assegurar-se que el somier on es col·loca el matalàs sigui de fusta certificada.

02 de setembre, 2008

La Plataforma pel Dret a Decidir d'Osona demana a l'Ajuntament de Vic que reconsideri la decisió de no penjar l'estelada

La Plataforma pel Dret a Decidir (PDD) d'Osona ha demanat aquest dimarts als grups polítics de l'Ajuntament de Vic que 'reconsiderin' la seva decisió de no penjar la bandera estelada al balcó de la casa consistorial el pròxim Onze de Setembre. El portaveu, Eric Herrera, ha dit que el fet de tenir gent 'suposadament independentista' al govern de la ciutat hauria de ser un element més per modificar la decisió inicial. Herrera ho ha dit en la presentació de la renovada secció de la PDD d'Osona, que s'ha ampliat. Si fins ara la secció comarcal osonenca estava formada per un nucli 'molt reduït' ara s'inicia una nova etapa amb la implicació de més gent de totes 'les capes socials'.

Garzón vol començar a censar els desapareguts durant el franquisme

Garzón 020908 RAC1 El jutge de l'Audiència Nacional, Baltasar Garzón, ha demanat a l'abat del Valle de los Caídos, a l'Arxiu General de l'Administració, a la Conferència Episcopal i al Centre Documental de la Memòria Històrica que l'informin sobre el nombre de desapareguts durant la Guerra Civil i el franquisme amb la finalitat de determinar si és competent per investigar aquests fets.

En una providència, el jutge informa la Conferència Episcopal que haurà de permetre que la Policia Judicial accedeixi a totes les parròquies de l'Estat espanyol (22.827) perquè els facilitin els llibres de difunts de què disposen amb la finalitat d'identificar les possibles víctimes desaparegudes a partir d'aquella època.

A l'abadia benedictina de la Santa Cruz del Valle de los Caídos i a la delegació del Patrimoni Nacional a San Lorenzo del Escorial els reclama que li proporcionin els noms de les persones que estan enterrades en aquell lloc. La petició del jutge també s'estén als alcaldes de Granada, Còrdova, Sevilla i Madrid, que han de notificar el nombre de persones enterrades en fosses comunes de les seves localitats.

Associacions de familiars de desapareguts durant la Guerra Civil i el franquisme han presentat fins ara vuit denúncies al jutjat de Garzón per diferents casos a Navarra, Balears, Canàries, Catalunya, Galícia, Andalusia i un cas individual d'un diputat socialista i, de forma genèrica, han denunciat la desaparició de 30.000 persones durant l'epoca.

Mas nega que la proposta catalana de finançament sigui de només 3.500 milions

Artur Mas 020908 CATr El cap de CiU, Artur Mas, ha confirmat que la primera proposta que li va fer el govern a l'agost per a millorar el finançament català va ser de 3.500 milions d'euros. Ha dit que la xifra ha evolucionat, en el sentit de millorar, des de llavors, però que l'acord entre les dues parts encara no és segur, tot i ser a prop. Ha reiterat que la xifra final havia de ser secreta per no ensenyar les cartes abans de negociar amb el govern espanyol.

En una entrevista amb Catalunya Ràdio, ha explicat que la proposta catalana de finançament que negocia amb el govern per presentar al ministre d'Economia espanyol estava per sobre dels 3.500 milions d'euros, xifra filtrada avui per La Vanguardia i que circumscriu a un document elaborat pel govern a principi d'agost. 'La xifra que surt avui, no s'ajusta a la realitat', ha dit.

Mas ha recordat que CiU va proposar al maig que el finançament català hauria de millorar en 5.200 milions d'euros (extrapolant als pressupostos d'enguany la cistella d'impostos que preveu l'estatut), i que la Cambra de Comerç de Barcelona va considerar que ho havia de fer en 3.800 milions. A més, el dèficit fiscal català reconegut pel govern espanyol supera els 11.000 milions d'euros, segons que es desprèn de les balances fiscals publicades pel ministeri d'Economia espanyol.

Mas ha dit que govern i CiU negocien des de fa dos mesos i mig per a tancar un acord sobre quant ha de millorar el finançament català, com a mínim. Ha dit que seria bo de tancar l'acord abans de la Diada, però fonts de la federació han explicat a VilaWeb que no és una prioritat, sinó que es fixen el 29 de setembre com a data màxima per a tancar-lo, just abans del debat de política general del parlament.

La Vanguardia: La propuesta catalana de financiación

finançament 020908 RAC1

L'Ajuntament de Tortosa obligarà les indústries que encara aboquen aigües residuals al riu Ebre a instal·lar una depuradora

L'Ajuntament de Tortosa té previst aprovar, en el ple d'aquest dilluns a la tarda, una ordenança que regularà els abocaments a xarxa indirecta connectada al riu Ebre que, entre altres aspectes, obligarà a instal·lar una depuradora pròpia a les empreses que encara no en disposin, en el marc de la renovació o la tramitació de llicències ambientals. La mesura, a més, ha de permetre regular la composició i límits dels abocaments d'aigües residuals al riu que efectuen també encara bona part de les pedanies tortosines, que tampoc disposen de depuradora. D'altra banda, el ple ha d'aprovar la creació d'una nova Junta Local de Seguretat Ciutadana arran el desplegament dels Mossos d'Esquadra.

01 de setembre, 2008

Retiren a Tortosa les plaques feixistes del costat de l'Ebre

La brigada municipal de l’Ajuntament de Tortosa ha retirat aquest dilluns les plaques commemoratives de la inauguració del monument franquista a la batalla de l’Ebre que es trobaven a banda i banda del riu. Dues plaques metàl·liques sobre peces de granit a la barana del riu recordaven que el monument es va inaugurar el 26 de juny del 1966 en presència del dictador Francisco Franco.

L’equip de govern de Tortosa, format per CiU i Esquerra, feia temps que s’havia compromès a retirar les plaques, tot i haver descartat entrar en el debat sobre el futur del monument feixista. Les plaques eren habitual objecte de sabotatge i ahir estaven plenes de pintura vermella i groga. El monument està catalogat com a bé del patrimoni cultural i no es pot enderrocar. Temps al temps !!!

Zapatero explica als espanyols que Montilla té "raons" per reclamar un finançament millor

El president de la Generalitat, José Montilla, té "raons" per demanar un finançament millor perquè la població de Catalunya ha crescut molt en els darrers anys i se'n ressenten la sanitat i l'ensenyament. Aquesta és l'explicació que el president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ha volgut donar aquest dilluns, en una entrevista a la cadena privada Tele 5 amb què ha començat el curs polític. "Les comunitats autònomes són les que gestionen la sanitat i l'ensenyament, i tothom vol que hi hagi millors hospitals", ha argumentat. I ha afegit que "Catalunya participa de la solidaritat" estatal "com altres comunitats autònomes". Zapatero ha puntualitzat que està convençut que s'arribarà a un acord ben aviat i que el nou finançament "afavorirà tothom". En la mateixa entrevista ha anunciat que avui mateix demanarà, ell mateix, la seva compareixença "immediata" al Congrés de Diputats per explicar la situació econòmica que travessa l'Estat espanyol, sobre la qual ha recordat que "en el darrer trimestre encara hi ha hagut un petit creixement, mentre al conjunt de la Unió Europea hi ha hagut decreixement". -Si aconsegueix desmobilitzar l'11 de setembre, donde dije digo, digo Diego.

Castells: "És evident que els pressupostos de l'Estat estan vinculats amb el finançament"

Antoni Castells 010908 RAC1 "El model de finançament es reflecteix en els pressupostos generals de l'Estat, per tant és evident que hi ha una vinculació". Així de clar s'ha mostrat el conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells, en les seves primeres declaracions després de les setmanes de silenci de les vacances.

En una entrevista al programa El món a Rac 1, Castells ha rebutjat, però, plantejar-se la possibilitat que el PSC hagi de votar contra els pressupostos de Rodríguez Zapatero. "El que hem de fer és treballar perquè hi hagi un bon finançament i que quan arribi l'hora de votar els pressupostos no tinguem dubtes perquè seran uns pressupostos que ja reflectiran el nou sistema financer", ha matisat.

Minuts abans, el conseller d'Interior, Relacions Institucionals i president d'ICV, Joan Saura, anunciava a TV3 que la seva formació –que té un diputat al Congrés– votarà contra els pressupostos si no hi ha acord pel finançament. A més de no acceptar aquesta possibilitat, Castells també ha rebutjat, explícitament, donar valor al pacte entre Saura i la vicepresidenta espanyola María Teresa Fernández de la Vega, que establia un marge de tres mesos per a la negociació.

"El senyor Saura no va fer aquest pacte com a conseller sinó com a president d'un partit. El conseller que s'encarrega d'aquestes qüestions sóc jo, i jo no he pactat res", ha sentenciat. I ha insistit que l'acord ha d'arribar "al més aviat possible" per poder-lo incloure en els pressupostos estatals.

El govern basc impulsarà que els ciutadans demandin Espanya davant d'Europa

El lehendakari, Juan José Ibarretxe, ha anunciat avui que els partits que conformen el govern basc –PNB, EA i EB– impulsaran una iniciativa ciutadana per demandar l'Estat espanyol davant d'Europa si el Tribunal Constitucional impedeix la consulta aprovada pel parlament Basc.

Ibarretxe, en roda de premsa a Sant Sebastià després del Consell de Govern amb què ha començat el curs polític, ha assegurat que els membres de l'Executiu basc presentaran el dia 16 "a nivell individual" demandes davant del Tribunal Europeu de Drets Humans perquè consideren que els seus drets es veuran "afectats" si el Constitucional no permet la consulta el dia 25 d'octubre.

L'estratègia és que els ciutadans interposin els recursos, ja que la legitimitat per recórrer al Tribunal Europeu de Drets Humans no resideix en les institucions basques, perquè formen part de l'Estat demandat, sinó en les persones afectades per la decisió del Constitucional i també en els partits polítics, ha explicat Ibarretxe.

Les demandes, ha indicat Ibarretxe, podrien presentar-se individualment o agrupades, pel que ha demanat als partits polítics que "gestionin i canalitzin" el procés per a dur a Espanya davant el Tribunal d'Estrasburg.

Segons ha indicat, la impossibilitat de celebrar la consulta vulneraria els articles 9, 10, 11 i 14, els quals es refereixen "a la llibertat de pensament, expressió, associació i a la seva relació amb la participació política que afecta als partits polítics".

El catàleg d'Ikea, finalment en català

La firma sueca Ikea ha iniciat avui la distribució del seu nou catàleg, per al 2009, que per primera vegada ofereix una versió íntegrament en català que es farà arribar a llars de les comarques barcelonines.

"A més, els clients que ho desitgin podran trobar el catàleg, en català i castellà, en els dos establiments Ikea de Catalunya", segons un comunicat de l'empresa, a Badalona i a l'Hospitalet de Llobregat.

Ikea distribuirà a Catalunya un total d'1,65 milions de catàlegs del 2009, entre els lliuraments a domicili i els exemplars que es posaran a la venda en quioscos de Barcelona, Lleida, Tarragona, Girona i Castelló. Ikea també es proposa vendre cotxes !!!

31 d’agost, 2008

Numància 1 - Barça 0. Paciència !!!

Puyal 310808 El Numància ha destrossat tots els pronòstics i ha guanyat el Barcelona amb un solitari gol de Mario Martínez, davant la desesperació de l'equip de Pep Guardiola, incapaç de trobar el camí del gol i amb un atac que ha estat superat en tot moment per la rereguarda numantina. El Barcelona no ha tingut sort, però tampoc l'ha buscat. S'ha entrebancat en atac, ha reiterat errors, ha mogut la pilota amb lentitud i ha estat espès en els últims metres, Messi inclòs, que ha repetit una vegada i una altra sense èxit la seva jugada d'atac. El Numància, per la seva part, ha donat la impressió d'estar cada vegada més còmode, sobretot arran del gol de Mario, del qual el Barcelona mai s'ha recuperat. L'equip barcelonista no ha escatimat en el començament i ha encerclat el Numància al seu camp, que ha format dues línies de jugadors, amb dos laterals esquerres, Bellvís i Cisma, per cobrir les entrades de Dani Alves i, sobretot de Messi, que ha estat el primer a provar sort, sense conseqüències per a la porteria de Juan Pablo. Al jugador argentí l'han seguit Etoo, en dues ocasions, i Henry, però ha estat el Numància el que ha protagonitzat la primera gran sorpresa de l'inici lliguer, en una jugada per l'esquerra de Bellvís. El seu centre no ha pogut ser rematat per Gorka Brit, però Mario Martínez, lliure de marcatge, s'ha fet seva la pilota i ha travessat amb la cama dreta el fons de la xarxa. FOTOGALERIA SPORT: Les millors imatges del partit.

Carod avisa contra una nova campanya anticatalana del PP

Carod-Rovira 310808 CATr Josep-Lluís Carod-Rovira ha exigit al líder del PP, Mariano Rajoy, que “tregui les seves mans de Catalunya” i s'abstingui de promoure en l'assumpte del finançament autonòmic una “campanya anti-catalana” com la que va impulsar quan es negociava la reforma de l’Estatut.

Durant la inauguració d'un nou centre educatiu a la localitat tarragonina de Blancafort (Tarragona), Carod ha demanat al PP que no repeteixi “el mateix esquema que va reproduir amb l’Estatut de promoure una campanya anti-catalana en la resta de l'Estat amb l'objectiu de pressionar al Govern espanyol”.

“Senyor Rajoy, deixi a Catalunya tranquil·la, no pressioni el Govern de l'Estat”, ha insistit el vicepresident català que també ha advertit contra la campanya que “sembla que el PP està preparant contra els interessos de Catalunya”.

Així mateix, ha expressat la seva esperança que el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, “no faci cas” d'aquesta campanya que, en la seva opinió, està incitant el PP per pressionar-lo.

Oriol Junqueras: Prou excuses!

Al llarg dels tres darrers segles, Catalunya no ha disposat gairebé mai dels recursos naturals necessaris en el procés d'industrialització, d'uns mercats econòmics prou estimulants, d'un poder polític propi ni d'unes universitats que expliquessin res que valgués la pena de ser escoltat. I suposo que és innecessari recordar que la presència simultània de tots aquests elements no s'ha donat en cap moment. Sens dubte, l'acció combinada de tots aquests dèficits hauria d'haver resultat pràcticament insuperable. I, de fet, em sembla que cap altre país del món s'ha sobreposat a tantes mancances. Tot i així, però, els catalans ens hem mantingut quasi sempre prop de la punta de llança de la modernitat econòmica mundial (sense ferro, cotó, carbó, petroli...), hem construït extensíssimes xarxes comercials (sense la protecció de cap flota de guerra...), mantenim viu l'anhel de la llibertat (sense el suport de cap potència estrangera...) i hem elaborat elevadíssims productes culturals admirats arreu del món. A principis del segle XXI, estem plenament integrats en el mercat econòmic més poderós de la història, disposem d'institucions polítiques pròpies i tenim veritables hordes de professors universitaris. I, en canvi, semblem decidits a desaprofitar totes aquestes oportunitats i malbaratar l'esforç èpic de les generacions anteriors a 1939. Ningú dubta que la factura de la guerra i de la dictadura ha estat elevadíssima, però -per l'amor de Déu!- de debò que ara no podem fer quelcom més que somicar? Els joves que ara estan a la universitat haurien d'assumir la responsabilitat de reprendre el vell camí de l'esforç, de la constància i del sacrifici personal en l'estudi i en el treball. Que llegeixin els clàssics i facin llargues estades a l'estranger. I que no tornin fins que hagin oblidat tot el que han vist i sentit aquests darrers anys. I els altres, posem-nos a treballar!

30 d’agost, 2008

Nou incident a Vandellós II

Avui ha trascendit que el Consell de Seguretat Nacional (CSN) va registrar divendres un nou incident a central nuclear Vandellòs II. Segons l'organisme, la part del sistema d'extinció d'incendis, corresponent a l'extinció per aigua, ha estat aïllada durant un dia i mig, ja que una de les vàlvules estava tancada per la realització de tasques de millora en aquest mateix sistema. La planta era parada després de l'incendi de la setmana passada.

Vandellòs 300808 CATinfo

L'incident no ha estat greu, però se suma a la trentena que han registrat del centrals del país des del mes de gener. El titular de la central, l'Associació Nuclear Ascó-Vandellòs II (ANAV), farà una anàlisi de la causa del succés.

eldebat.cat: El Govern confirma que les nuclears de Catalunya són perilloses

VilaWeb/ElPunt: Una avaria va deixar Vandellòs II sense servei d'extinció d'incendis amb aigua

Tanquem les Nuclears reclama transparència a la presidenta del CSN i que se centri en els criteris de seguretat en la seva possible compareixença

Tanquem les Nuclears – Coordinadora per una Nova Cultura de l'Energia (TLN – NCE) ha demanat transparència a la presidenta del CSN, Carmen Martínez Ten, i que se centri 'prioritàriament' en els criteris de seguretat davant la seva sol·licitud de comparèixer en la Comissió d'Indústria, Turisme i Comerç del Congrés dels Diputats. Així mateix, l'entitat ecologista vol que la compareixença es faci a portes obertes.