lo carrer del riu

lo carrer del riu

09 de juliol, 2008

Luz Casal es dóna de baixa com a signant del 'Manifiesto por la lengua común'

La cantant Luz Casal ha decidit donar-se de baixa de la llista de firmants del Manifiesto por la lengua común. En una carta que publica a la seva pàgina web la cantant assegura que vol "defensar-se de la manipulació, del sense sentit i del partidisme" que la seva opinió ha suscitat. La cantant es lamenta que des que va saltar la notícia de la seva adhesió "a considerar el castellà un idioma i nexe comú de tots (vaig firmar seguint l'estela d'artistes com Gamoneda o Antonio López, als quals admiro molt)" s'ha vist "ficada" en una polèmica "que no desitjo, que m'és aliena i de la qual vull que m'excloguin".

Casal assegura que ha passat "la pitjor" setmana des que li van diagnosticar un càncer de mama. "Canto en castellà, gallec, català (no he tingut ocasió de fer-ho encara en euskera), en portuguès i en francès... Com pot pensar algú que puc estar en contra d'elles, de qualsevol llengua? Que estigui en contra del bilingüisme?", es pregunta.

"Durant tota la meva vida professional he tingut molt de compte de no significar-me políticament ni tampoc amb la religió, ni tan sols amb el futbol, per respecte a cadascun dels meus seguidors que em consta que són diversos i diferents", explica en el text.

La cantant gallega acaba la seva carta afirmant: "Si he de prendre partit, ho faré per aquell que defensi un món en harmonia". web de Luz Casal